به گزارش ایرنا، دکتر غلامرضا اصغری روز شنبه در بازدید از کارخانه های گروه صنعتی و پژوهشی زر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با اشاره به توسعه قابل توجه صنایع غذایی کشور طی سال های اخیر، گفت: بخش عمده نیازهای صنایع غذایی در داخل کشور تولید می شود که از مزیت های این بخش به شمار می رود.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تنوع تولید در بخش صنایع غذایی بیشتر نیازهای داخلی را پوشش می دهد.
اصغری با بیان اینکه صنایع دارویی به خاطر برخی محدودیت ها با چالشی هایی مواجه است ، گفت: واردات بخشی از مواد اولیه صنایع دارویی مشکلاتی ایجاد کرده است.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تسهیل روند ارتقاء کیفیت محصولات غذایی عنوان کرد: در این صورت تولید کنندگان می توانند محصولات جدیدی را تولید کنند که قابلیت کمک به سایر صنایع داخلی را نیز دارد.
وی ادامه داد: ما به صنعت داخلی و این مجموعه افتخار می کنیم چرا که وسعت صنعت این واحد قابل توجه است و محصولاتی که تولید می شود علاوه بر تامین بازار داخلی، بازارخارجی و صادراتی خوبی داشته است.
دکتر اصغری با اشاره به وضعیت صنایع غذایی در شرایط تحریم، عنوان کرد: آنچه برای ما مهم محسوب می شود، این است که در شرایط ویژه ای که کشور در آن قرار دارد صنایع داخلی در حوزه غذا و دارو از شرایط جدید متاثر نشوند و به تولید خود ادامه دهند تا مردم مطمئن باشند که نیاز کشور در این موارد تامین می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشترین مشکل تولیدکنندگان صنایع غذایی درمورد آیین نامه ها و فرآیندهای اداری و نظارتی است، اظهار کرد: برخی از این آیین نامه ها مربوط به گذشته است، درحالیکه محصولات جدید با فرایندها و روش های کنترلی جدیدتر تولید می شود‌ بنابراین قوانین و مقررات نیز باید به تناسب نیاز صنایع غذایی به روز شود.
وحید مفید مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز گفت: در این بازدیدها چگونگی کمک به صنایع غذایی و دارویی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه  سازمان غذا و دارو نسبت به تسهیل شرایط تولید این صنایع قول مساعد داده است، افزود: در حوزه مسئولیت خود پیگیر راهکارهایی خواهیم بود تا تولید محصولات غذایی با دغدغه کمتری دنبال شود.
مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از مشکلات فعالان صنایع غذایی در حوزه اخذ مجوزها است که پیگیری خواهد شد، همچنین برچسب گذاری و محصولات تراریخته از موضوعات قابل پیگیری است .
وی خاطرنشان کرد: بطورکلی مشکلات صنایع غذایی چندان پیچیده نیست و پیگیری خواهد شد و بسیاری از این معضلات قابل رفع است.
محسن امینی مدیر عامل و عضو هیات مدیره  گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به اینکه محصولات زرماکارون برای اولین بار اخذ نشان ایمنی و سلامت را برای مواد اولیه درخواست می کند، گفت: محصولات جدید هایتک این کارخانه نشان ایمنی و سلامت را دریافت خواهند کرد.
7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.