خسرو ساکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اولین دوره غیر حضوری مسابقات کشوری آزمایشگاهی علوم تجربی همزمان با شانزدهمین دوره مسابقات کشوری آزمایشگاهی علوم تجربی در دو محور گروهی و انفرادی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه سراسر کشور برگزار می شود.
وی اظهار داشت: دراولین دوره غیرحضوری مسابقات آزمایشگاهی، 165 اثر در محور گروهی و83 اثر برگزیده در محور انفرادی از استان های مختلف به دبیرخانه کشوری این مسابقات که در البرز مستقر می باشد، ارسال شد.
وی یادآورشد: طبق فراخوان، استان ها تا سوم مردادماه 97 فرصت داشتند آثارشان را به دبیرخانه کشوری این دوره از مسابقات ارسال کنند.
وی خاطرنشان شد: پس ازداوری آثار از برگزیدگان در آیین اختتامیه مسابقات آزمایشگاهی علوم تجربی در استان خراسان رضوی تقدیر به عمل می آید.
وی با اشاره به اینکه دستیابی به سطوح بالاتر حیطه های یادگیری مانند تجزیه و تحلیل و حل مسئله از روش هایی است که معلمان را در استفاده بهینه از وسایل آموزشی توانمند می سازد ، ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت های بازآموزی مستمر علمی و توانمندسازی معلمان مورد تصریح و تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این مسابقه در دو بخش کتبی و آزمایشگاهی طراحی شده است، یادآور شد: آزمون کتبی به صورت انفرادی و آزمون آزمایشگاهی به صورت تیمی است .
وی تصریح کرد: امید واریم با برگزاری این مسابقات زمینه شرکت فعال دانش آموزان در انجام کارهای آزمایشگاهی بیشتر فراهم گردد و دانش آموزان بتوانند در درستی مطالب نظری پژوهش کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.