به گزارش خبر آنلاین تقی رضایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ایجاد پایانه مسافربری در فرودگاه بین‌المللی پیام، اظهار کرد: این موضوع به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است.

وی در ادامه بابیان اینکه اصلاح مسیرهای دسترسی به فرودگاه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته است، تأکید کرد: این اقدام به‌منظور سهولت عبور و مرور و همچنین ایمن‌سازی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز طبق برآوردهای انجام‌شده بناست که مسیر ماهدشت به کیانمهر شش خطه شود.

رضایی با تأکید بر اینکه احداث تقاطع‌های ورودی فرودگاه پیام نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: مطالعات این مهم به‌صورت هم‌سطح و غیر هم‌سطح انجام‌شده است.

اصلاح مسیرهای دسترسی فرودگاه پیام نیازمند پنج میلیارد تومان استوی بابیان اینکه مطالعاتی برای آسفالت‌ریزی در دو مسیر رفت‌وبرگشت فرودگاه به طول ۱۰ کیلومتر، ساماندهی دوربرگردان‌های ورودی و احداث واریانت حلقه دره به طول هزار و ۷۰۰ متر از سوی کارشناسان این اداره انجام‌شده است، گفت: میزان اعتبار برآورد شده برای انجام این پروژه‌ها حدود ۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه استاندار البرز دستور اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه را صادر کرده است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه‌ها به‌محض تخصیص اعتبارات آغاز می‌شود. رضایی بابیان اینکه درصدد هستیم مسیرهای دسترسی به فرودگاه پیام را تا زمان افتتاح پایانه مسافربری تکمیل کنیم، گفت: ایجاد روشنایی در مسیر فرودگاه پیام و نصب علائم در این مسیر به اعتبار سه میلیارد تومانی نیاز دارد که به دستور استاندار از طریق اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به موضوع مالکیت فرودگاه پیام، گفت: طی سال‌های گذشته و طبق مصوبه هیئت‌وزیران قطعه زمینی در فرودگاه به‌منظور ساخت مسکن مهر به رهن یکی از بانک‌های عامل درآمده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اضافه کرد: مقررشده است سندی به‌عنوان جایگزین زمین به بانک موردنظر ارائه تا مشکل مالکیت زمین حل شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 981753
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.