به گزارش ایرنا، باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به عنوان نبض اقتصاد کمترین تاثیر را از تحریم ها پذیرفته و به کار خود ادامه دهند.
امکان دارد که برخی از این واحدها برای تامین مواد اولیه دچار مشکلاتی شوند و امروز برای غلبه بر این مشکلات نیازمندی مضاعف به همراهی و همدلی مردم و دستگاه های اجرایی داریم تا با اتکاء بر توان داخلی بتوانیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را محقق ساخته و از شرایط دشوار به راحتی عبور کنیم.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز در پنجاهمین جلسه سالجاری خود در روز چهارشنبه اختصاص به رسیدگی مشکلات پنج واحد تولیدی داشت که با مشکلاتی از جمله معوقات بانکی، تسهیلات، کمبود نقدینگی و موانع ناشی از تحریم ها مواجه بودند.
در این نشست که روسای بانک های مختلف نیز حضور داشتند، مشکلات و موانع در پرداخت تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی با ظرفیت های تولیدی 14هزار تنی مورد توجه قرار گرفت و قرار شد همراهی لازم از سوی بانکها صورت گیرد .
بنابه گفته برخی از بانک ها، تسهیلات سقف پرداختی دارد و بیش از آن نمی توان در این زمینه اقدام کرد بنابراین همراهی لازم از سوی بانکها صورت می گیرد و واحدهای تولیدی باید با تامین مدارک و شرایط لازم دراین زمینه اقدام کنند.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان البرز در این نشست گفت: بانک ها با دریافت کد کاربری اینترنتی می توانند نحوه پرداختی های خود را بصورت الکترونیکی ثبت کنند .
جهانگیر شاهمرادی افزود: پرداختی های بانک ها بصورت مستمرو آنلاین ثبت می شود و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت صنعت و تولید دراشتغالزایی در سالجاری درتلاش هستیم تا با اجرای طرح های بیشتر دراین زمینه موفقیت های بیشتری را کسب کنیم.
جهانگیری گفت: تلاش می شود تا با هماهنگی هرچه بیشتر تسهیلات لازم دراختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفت و موانع تولیدی رفع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز نیز گفت: رویکرد امروز دولت حمایت هرچه بیشتر از چرخه تولید و احیاء واحدهای تعطیل شده است.
عبادالله کامکار افزود: بانک ها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و با پرداخت تسهیلات قانونی مانع از بروز مشکلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی شوند .
وی ادامه داد: بصورت مستمر روند تولید استان البرز با بازدید های میدانی رصد می شود بنابراین واحدهای تولیدی باید با بیان مشکلات زمینه توسعه فعالیت خود را هرچه بیشتر فراهم کنند.
کامکار گفت: همراهی لازم ازسوی کارگروه تسهیل و رفع موانع صورت می گیرد و امروز تلاش می شود با جذب سرمایه گذار هرچه بیشتر چرخه اقتصاد داخل حمایت شود.
دراین نشست مشکلات پارکینگ پروژه گردشگری هتل آپارتمان در منطقه برغان در زمینی به مساحت 3هزار متربع و دو هزار مترمربع با 14 اتاق و 28 تخت که 70 درصد پیشرفت کار داشته نیز مورد بررسی قرار گرفت .
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.