محمدرضا مهدی زاده روز سه شنبه به مناسبت روز اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ازمجموع این افراد بیش از 60 درصد اهدا کننده مستمر هستند.
وی اضافه کرد: دراین مدت نیز 30 هزار و 100 نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان البرز مراجعه کردند.
وی خاطرنشان کرد که میانگین سن اهدا کنندگان خون دراستان البرز 18 تا 60 سال است و چنانچه افراد بین 60 تا 65 سال با شرایط خاص اهدا کننده خون مستمر باشند از امتیازهای برخوردار می شوند.
مهدی زاده به مشارکت بانوان در اهدای خون اشاره کرد و گفت: این قشر می توانند با حضور در مراکز انتقال خون وضعیت جسمی خود را با مشاوران درمیان بگذارند و در صورت تائید سلامت ، خون اهدا کنند.
وی افزود: برخی از بانوان با تصور کم خونی به انتقال خون مراجعه نمی کنند اما ذکر این نکته ضروری است، پزشکان بخش اهداء خون با معاینات دقیقی که انجام می دهند در صورت ابتلاء به کم خونی هر فرد چه زن و چه مرد علاوه بر توصیه های پزشکی از وی خونگیری به عمل نمی آورند.
مهدی زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم نیکوکار البرز برای نجات جان بیماران نیازمند به خون اهدای خون را در برنامه های زندگی خود قرار داده اند و بدون هیچ چشمداشتی مشارکت در این امر خداپسندانه را جزو نیاز جامعه می دانند و این امر موجب افزایش آمار اهدای خون شده است.
وی یادآورشد مرکز جامع اهدای خون مهربانو درشهرستان کرج مجهز به پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس است که داوطلبان اهدای سلول های بنیادی خون ساز با مراجعه به این مرکز می توانند در پذیره نویسی اهدای سلول های بنیادی خونساز شرکت کنند.
وی گفت: این مرکز همه روز ازساعت 8صبح تا 18 پذیرای مراجعه کنندگان اهدای خون است.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.