علی‌اصغر کمالی‌زاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کرج که در سالن جلسات فرمانداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از پروژه های زیرساختی بسیار مهم کرج بزرگراه شمالی است که بخش عمده اعتبارات آن از طریق شهرداری کرج تامین شده است.

معاون شهرداری کرج با اشاره به اینکه این پروژه با 515 میلیارد تومان قرارداد اولیه شروع به کار کرده است، افزود: آمادگی پذیرش هرگونه تخصیص اعتبار به این پروژه را داریم و از فرمانداری کرج می‌خواهیم اعتباری به این پروژه اختصاص دهد زیرا ما تا کنون 170 میلیارد تومان به پیمانکار این پروژه بدهکار هستیم.

در ادامه این نشست نماینده بنیاد شهید کرج با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدا در تمام شهرستان های استان البرز به خوبی انجام شده و اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص داده شده است، گفت: در سطح استان 500 میلیون تومان به این پروژه کمک شده است و در حال حاضر خواستار اعتبارات استانی در سال جدید به این پروژه هستیم.

سیروس شفقی فرماندار کرج نیز در این نشست با بیان اینکه توزیع اعتبارات مختلف در این جلسه انجام می‌شود، تصریح کرد: بررسی و پیشرفت پروژه‌ها و وضعیت دستگاه‌ها در تخصیص اعتبارات نقش بسیار مهمی دارد و همچنین مدیران پرتلاش برای جذب اعتبارات مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه شمالی یکی از پروژه‌های بسیار مهم شهری محسوب شده و سبب کاهش آلودگی نیز می‌شود، عنوان کرد: 70 درصد تملک اراضی این پروژه انجام شده و به دلیل کمبود منابعی که در اعتبارات وجود دارد نمی‌توانیم اعتباری برای این پروژه در نظر بگیریم و شهرداری خود باید با جذب اعتبارات این پروژه را به اتمام برساند.

فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه در سال جدید 50 درصد کاهش اعتبار داشته‌ایم، گفت: برای تخصیص اعتبارات در یک پروسه یک ماهه اطلاعاتی را در ارتباط با دستگاه‌های اداری بدست آورده و از اطلاعات خود ارگانها و نهادها هم برای اختصاص این اعتبار استفاده کرده‌ایم.

شفقی با بیان اینکه امسال سعی کردیم مطالبات پروژه ها را پرداخت کنیم و پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم، خاطرنشان کرد: اولویت ما در ابتدا پروژه‌های نیمه تمام و سپس نسبت به نیاز مردم اجرای پروژه‌های جدید است.

وی با بیان اینکه اگر دستگاهی پروژه جدیدی دارد باید مجوز کارگروه مورد نظر خود را بگیرد و قبل از آن مطالعاتش را انجام دهد، اظهار داشت: صمیمیت و همدلی مسئولین کرج یکی از شاخص‌های مهم در دستگاه‌های اجرایی است که سبب دلگرمی مردم و همچنین مسئولین شده است.

فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه اعتبارات امسال در 26 فصل تعریف شده است، گفت: سعی شده است که در سال جدید به مناطق کم‌برخوردار ماهدشت، حصارک، حصار، ملک آباد، مهدی آباد و دیگر مناطق در توسعه اعتبارات نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد پروژه‌ها، 29 پروژه از 179 پروژه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: انجام به موقع مبادلات موافقت نامه‌ها باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 977787
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.