به گزارش ایرنا،محمد علی نجفی روز شنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی البرز افزود: اهداف شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم و تاثیرگذار است و بر این اساس 15 سرفصل تعیین شده که باید با جدیت در دستگاه ها و ادارات دنبال شود.
وی ادامه داد: اولویت ها با توجه به سرفصل های ابلاغی در استان باید احصا و تعیین شود که تکالیف دستگاه ها، هدفمند، رصد، پیگیری و اجرا شود.
نجفی با بیان اینکه بخشی از اهداف تعیین شده، جزو وظایف بخشی و ذاتی دستگاه ها قرار دارد، گفت: استان البرز بنا به شرایط موجود در بسیاری از فصول حساسیت ویژه ای دارد.
وی با اشاره به برخی اهداف در حوزه بانوان، جوانان و محیط زیست افزود: اولویت ها در این حوزه ها باید تعیین و در اسرع وقت برنامه ریزی و اجرا شود‌.
استاندار البرز اضافه کرد: میزان مهاجرپذیری این استان بالا است و این امر سبب ساز بخش بزرگی از حاشیه نشینی حدود 900 هزار نفری درالبرز شده است.
وی گفت: اعتباراتی در این حوزه جذب و اختصاص یافته و استان خیز خوبی برای حل مشکلات اجتماعی برداشته است.
نجفی با اشاره به اینکه حل بخشی از مشکلات از عهده استان خارج و حل آن منوط به برنامه های کلان کشور است، افزود: در استان گام های بلندی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته شده است.
وی ادامه داد: یکی از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار است که در البرز عزم جدی در این راستا وجود دارد و روند امور طی جلسات مستمر، رصد می شود.
استاندار البرز با بیان اینکه در حوزه بانوان اقداماتی و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته، گفت: بهره برداری از فرهنگ ها و اقوامی که در استان قالب هستند بسیار حائز اهمیت و موثر است.
نجفی با اشاره به ضرورت حفاظت از محیط زیست، افزود: در بسیاری از موارد که تعامل با سازمان حفاظت از محیط زیست در قانون پروژه ها قید نشده، این امر توصیه شده چراکه محیط زیست، میراث ملی ما است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه های مهمی در حوزه راه سازی استان در حال تکمیل است که با اهتمام ویژه ای درصدد تسریع در بهره برداری آنها هستیم تا بخش بزرگی از مشکلات مردم در این حوزه حل شود.
استاندار البرز گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی نسبت به راه اندازی میز خدمت در دستگاه ها و ادارات اقدام کردیم و عملکرد این بخش به جد بررسی می شود.
وی افزود: سازمان ها و نهادها تکلیف دارند که در حوزه اجرای اهداف شورای فرهنگ عمومی با حساسیت ویژه ای اقدام کنند.
همچنین استاندار البرز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی البرز نیز با تبیین شرایط کشور و تهدیدهای فرهنگی
افزود: با توجه به این امر برای برون رفت از موانع و سنگ اندازی ها، چاره ای جز حرکت حول محور قرآن نیست.
نجفی ادامه داد: اساس انقلاب اسلامی توسعه فرهنگ قرآن است از این رو باید چنین رویکردی در ابعاد مختلف زندگی مردم و مسئولان اعمال شود.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج تدبر در قرآن گفت: توسعه اخلاقیات در جامعه با تاثر از قرآن محقق می شود.
وی افزود: تمام دستگاه های فرهنگی مرتبط، موظف و مکلف هستند که در راستای توسعه قرآن در جامعه با جدیت بیشتری اقدام کنند.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: رسانه ها در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی همواره پیشگام بوده اند ولی انتظار می رود هدفمند و با جدیت بیشتری در این راستا گام بردارند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.