به گزارش ایرنا، اسفندیار قارلقی عصر پنجشنبه در همایش اعضای صنف پوشاک شهرستان فردیس در تالار مهر و ماه، افزود: تولید داخلی یکی از برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که در سطح کشور به عنوان یک ضرورت مهم در دستور کار قرار گرفته است.
وی به تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق اهداف مورد نظر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات تولید و رونق کسب و کار به عنوان یکی از مهمترین کارها طی سال گذشته و امسال در دستور کار بوده است.
وی اظهار داشت: در خصوص پوشاک واحدهای صنفی این شهرستان همکاری خوبی در جهت حمایت از کالای ایرانی در سال 97 داشته اند و طبق گزارش آماری در سال های گذشته حدود 70 درصد پوشاک از نوع وارداتی بوده، ولی در حال حاضر به زیر 50 درصد رسیده است.
رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت: واحد صنفی موظفند قوانین نظام صنفی که شامل درج قیمت، صدور فاکتور، ارائه فاکتور خرید و رعایت درصد سود قانونی که برای اتحادیه پوشاک 20 درصد لحاظ شده است را رعایت کنند.
قارلقی افزود: با توجه به این که شهرستان فردیس ظرفیت خوبی به لحاظ جمعیتی دارد و واحدهای صنفی می توانند در جهت عرضه پوشاک از لحاظ اقتصادی بتوانند درآمد خوبی داشته باشند، رعایت انصاف در برخورد با مردم داشته باشند.
رییس اتحادیه پوشاک و قماش فروشان شهرستان فردیس نیز گفت: حمایت از کالای ایرانی از این جهت حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند، استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه به عنوان یک ارزش فرهنگی و اخلاقی مطرح شود که در این زمینه رسانه ها نقش مهم و بسزایی دارند.
شمسی سخایی افزود: کالای ایرانی محصول نهادی، حاصل کار، سرمایه، فعالیت و خلاقیت در کشور است، مردم و مسئولان در تولید و مصرف کالای ایرانی باید تعصب و حساسیت ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه افزود: حمایت از کالای ایرانی بدین معناست که هر کس در هر موقعیتی به تقویت تولید ملی کمک کند، یکی با خرید کالای ایرانی مردم و دیگری با تولید بیشتر در این مسیر گام بردارد.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.