معاون کنگره شهدای سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و مسئول کمیته علمی تخصصی یادواره شهداء استان البرز روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این اجلاسیه یاد وخاطره 101 شهید محور مقاومت استان البرز با حضور خانواده هایشان گرامی داشته می شود.
اسماعیل زمانی گفت: یکی از شاخص ترین اقداماتی که استان البرز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امتداد فرهنگ دفاع مقدس انجام داده؛ آموزش، برنامه ریزی و اعزام افسران جنگ نرم برای حفاظت از حریم آل الله است.
وی اظهار داشت: به همین جهت استان البرز به لحاظ فراوانی در تقدیم شهدا در حوزه مدافعین حرم به عنوان سومین استان در کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: زاویه سن و جوان بودن شهدای محور مقاومت، نشانگر برپایی و برقراری فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در این استان می باشد.
زمانی گفت: به همین منظور در راستای برگزاری کنگره ملی 5219 شهید استان البرز، اولین جلاسیه شهدای محور مقاومت با رویکرد ایده پردازی و شناخت صفت های پسندیده و والای شهدای والامقام محور مقاومت، اجلاسیه ای در روز 19 مرداد ماه سال جاری در سالن ورزشی منطقه کمالشهر برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی از نکات برجسته اجلاسیه محور مقاومت، نشان دادن نقش افسران جنگ سخت، رزمندگان دفاع مقدس است که از فرهنگ عاشورایی آن دوران باقی مانده بودند و به عنوان فرماندهان جنگ نرم در حفاظت از حریم حرم آل الله به عنوان سرداران و فرماندهان این جنگ محسوب می شوند.
وی افزود: برای نشان دادن نقش این فرماندهان به نسل جوان و جاری کردن گفتمان انقلاب اسلامی برای تدوین تمدن نوین اسلامی اقداماتی در این اجلاسیه انجام خواهیم داد.
معاون کنگره شهدای استان البرز اظهار داشت: می توان به نقش بسیار مهم سرداران شهید در شهدای محور مقاومت به این نکته باید اشاره کرد که فرهنگ عاشورایی همیشه زنده است و برای نشان دادن تصویر مقتدری از نظام اسلامی رزمندگان همیشه پای کار هستند.
وی به اهم برنامه های پیش بینی شده اولین اجلاسیه شهدای محور مقاومت اشاره کرد و گفت: دعوت از خانواده تمام شهدای محور مقاومت، اجرای نمایشنامه توسط گروه فرهنگی فانوس و سخنرانی سردار جانشین نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی اشاره کرد.
زمانی با بیان اینکه زمان برگزاری این اجلاسیه در آستانه ماه محرم است، افزود: این اجلاسیه، پیش مقدمه برگزاری کنگره ملی شهدا در مهرماه سال جاری خواهد بود.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.