به گزارش ایرنا ، امام جمعه شهرستان نمین نیز دراین مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره گفت : در دوران انقلاب اسلامی اتفاق های مهمی در ایران روی داد اما اینکه اهالی یک روستا به شکل آگاهانه و خودجوش اینگونه در برابر ستم حکومت طاغوتی قیام کنند بی نظیر است.
حجت الاسلام صفر یوسف زاده ، خواستار ثبت قیام تاریخی مردم روستای نیارق در تقویم کشور ، ترتیب دیدار همه ساله خانواده های شهیدان و ایثارگران منطقه با مقام معظم رهبری در این روز و نیز تبدیل این روستا به لحاظ دارا بودن شاخصه های لازم به شهر شد.
سخنرانی سردار نقدی ، مداحی و شعرخوانی در وصف مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه های جنبی این یادواره که در مسجد جامع روستای نیارق برگزار شد، بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در روز 18 دی ماه سال 1357 مردم انقلابی روستای نیارق از توابع شهرستان نمین واقع در 30 کیلومتری شرق اردبیل در حین شرکت در مراسم عزاداری محرم تظاهرات گسترده ای علیه حکومت پهلوی ترتیب داده و به طرفداری از امام خمینی و آرمانهایش شعار دادند.
نیروهای انتظامی و ماموران پاسگاه مستقر در منطقه به تظاهرات اهالی نیارق یورش برده وهفت نفر از اهالی این روستا را شهید و تعدادی را نیز زخمی کردند.
2 نفر از شهدای این تظاهرات از بانوان و دختران روستا بودند.
اهالی روستای نیارق که در دفاع مقدس حضوری گسترده داشتند تعداد 20 شهید نیز در راه دفاع از اسلام و میهن تقدیم کردند.
خبرنگار:مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.