حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود امامزادگان مایه خیر و برکت شهرها و روستاها است و از بقاع متبرکه به عنوان نماد و ظرفیت فرهنگی باید یاد کرد.
وی اظهار داشت: یکی از راه های بزرگداشت مفاخر و صاحبان کمال، زیارت آنان است که در حقیقت موجب بقا و استمرار حیات علمی و معنوی آنان می شود.
وی گفت: انبیا و اولیای الهی، بهترین الگوهایی هستند که انسان ها می توانند از ارتباط با آنان، در مسیر رشد و تکامل خود، بهره برند که این ارتباط، در قالب 'زیارت' مطرح شده است.
صالحی بیان داشت: زیارت قبور اولیای الهی می تواند به شناخت بیشتر آن بزرگواران و الگوبرداری از خصلت های الهی آنان بیانجامد یا از طریق اشراق معنوی، بر روح و جان آدمی تأثیرگذار باشد.
وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س ) و حضرت امام رضا (ع) ، اظهار داشت : این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
این مسوول افزود: دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با تشریح ویژه برنامه های این دهه در امامزادگان شاخص سطح این استان، گفت: گلباران امامزادگان و مزار شهدا ،برگزاری مراسم مولودی خوانی ، شعر در مدح امامان ، برگزاری مسابقه ، سخنرانی در باب شناخت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری نمایشگاه، تهیه جزوات معرفی امامزادگان و ... از اهم اقدامات انجام شده در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین های تکریم امامزادگان در سطح استان البرز؛ اظهار داشت: آیین متمرکز استانی روز ملی تکریم امامزادگان ساعت 17 روز پنج شنبه 28 تیرماه همزمان با 6 ذی القعده در آستان مقدس امامزادگان احمد، محمود و فاطمه (ع) کرج شهرستان ساوجبلاغ برگزار می شود.
صالحی گفت: آستان مقدس این امامزادگان در بخش چندار روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است.
محمد و فاطمه (ع) در بخش چندار روستای اغشت
وی افزود: آستان مقدس امامزادگان هارون (ع)، اسحاق (ع) و ضیاءالدین (ع) در شهرستان طالقان، امامزادگان احمد و محمود (ع) در شهرستان نظرآباد، امامزادگان ام کبری و ام صغری (س) در شهرستان اشتهارد و آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مجریان دیگر این جشن ملی هستند.
صالحی با بیان اینکه در این مراسم ها از هیات امنای برتر و خادمان برتر تقدیر می شود، اظهارداشت: شامگاه پنجشنبه همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان، کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در امامزاده حسن (ع) مراسم ویژه ای حضور می یابند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.