معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال زایی با پرداخت وام پایدار نیست، افزود: باید کاری انجام گیرد که اشتغال ریزش‌نکند و یکی از بازارها که دچار ریزش شد فرش دستباف است که از 5 هزار تن صادرات به 500 تن کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری امروز ضمن حضور در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز با بیان اینکه طرح‌ها نباید در بانک و دستگاه‌های اجرایی متوقف شود، اظهار داشت: بانک مرکزی، مخالف افزایش سقف اختیار پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر موسسات تسهیلات را در حساب خود نگه دارند شکایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی با پرداخت وام پایدار نمی‌ماند و باید با اقدام صحیح از ریزش اشتغال جلوگیری کرد.

معاون وزیر گفت: یکی از بازارهایی که دچار ریزش شده، فرش دستباف است که با توجه به شرایط فعلی از 5 هزار تن صادرات به 500 تن، کاهش یافته است.

منصوری ضمن تاکید بر اجتناب از اعمال سلایق شخصی، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تا اواسط اردیبهشت ماه با کندی مواجه بود ولی در خرداد ماه کمی این مورد آسان‌ شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تقصیرها نباید به یکدیگر ارجاع شود، افزود: بخشی از مسائل باید در منطقه و روستا و شهرستان برطرف شده و از ابراز سلیقه پرهیز شود.

وی ارائه وثیقه، چک برگشتی، اقساط معوقه و عدم آورده 20 درصد برای پروژه‌ها را مشکل اصلی در عدم تخصیص تسهیلات به طرح‌ها معرفی کرد و گفت: قاعده بر این مبنا نیست که از محل تعیین شده اجرای پروژه وثیقه تعیین شود و مشکل اصلی برای یک روستایی عدم دسترسی مناسب به وام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.