خسرو ساکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره به مدت 2 روز با حضور ٢٧ کشور در لهستان برگزار شد که تیم دانش آموزی البرز در قالب ١٣ تیم یک نفره و دو نفره در این رقابت علمی – پژوهشی شرکت کرد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان البرزی دراین جشنواره 5 مدال طلا ، ٣مدال نقره ، ٢مدال برنز از وزیر علوم کشور لهستان و ریاست دانشگاههای پلی تکنیک لهستان دریافت کردند.
وی بیان داشت: دانشمندان جوان البرز در این جشنواره یک مدال پلاتینیوم ویژه جشنواره ، جایزه ویژه ابداعات و اختراعات دانشگاههای پلی تکنیک لهستان را به خود اختصاص دادند.
وی تصریح کرد: درا ین جشنواره یزدان قلاوند از دبیرستان سلطانی ١ و هدیه آغشته از دبیرستان شهید کلانتری موفق به کسب مدال ویژه پلاتینیوم شد.
وی اضافه کرد: مهدیه اکبری از دبیرستان سلاله مدال ویژه از دانشگاه های پلی تکنیک لهستان و مبینا شاملی از دبیرستان جامی جایزه ویژه ابداعات را از آن خود کردند.
ساکی یادآور شد: یاسمین صحرایی و غزل نورایی از دبیرستان دوره اول فرزانگان 1 ، مهدیس فیروز بخت ، ملیکا کاظمی راد و هلیا یگانی از دبیرستان سلاله ، پارسا فرخی از دبیرستان دوره اول باهنر٣ ، فرینا ابراهیم زاده و سینا ابراهیم زاده از دبیرستان پروین اعتصامی مدال طلای این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: سید برهان صالحی از دبیرستان سلطانی 3 ، آرمیتا فخر زاده از دبیرستان دوره دوم فرزانگان 1 و زهرا مهاجر از دبیرستان فدک موفق به کسب مدال نقره شدند.
وی از محمد حسین معظمی از دبیرستان شاهد شهید نعمتی ها و مارال حسینلو از دبیرستان سلاله به عنوان مدال آوران برنز در این جشنواره یاد کرد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان عضو این پژوهش سرا همواره در جشنواره های علمی -پژوهشی بین المللی و جشنواره های ملی از جمله جوان و نوجوان خوارزمی و جشنواره هایی نظر دریا مسیرپیشرفت ، زیست فناوری، کنفرانس های علمی دانش آموزی که از سوی دانشگاه ها و همچنین ستاد توسعه علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد با کسب رتبه ها و مدال ها ی ویژه برای استان البرز افتخارآفرینی کرده اند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.