به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز چهارشنبه در همایش روز دهیار و تجلیل از دهیاران نمونه البرز، افزود: این شرایط سخت که استکبار جهانی برای کشور فراهم کرده برای مردم ایران اسلامی ناآشنا نیست و در دوران های مختلف آن را تجربه کرده اند.
وی ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری و رییس جمهوری امروز شاهد جنگ اقتصادی تمام عیاری برعلیه ایران اسلامی هستیم که از هرحیث برای آن باید آماده شویم.
نجفی گفت: برنامه های مفصلی درحوزه اقتصاد پیش بینی شده و مطمئنا دراین شرایط باید اختلافات کوچک محلی را کنار گذاشت و همدل شد.
وی اضافه کرد: دهیاران باید در روستاها با تلاش هرچه بیشتر و درست عمل کردن و امین مردم بودن محبوبیت خود را بیشتر کنند.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: امروز باید درشرایط اقتصادی که پیش آمده با قناعت و اتکاء هرچه بیشتر به ظرفیت های داخلی درمسیر توسعه پیش رفت.
وی ادامه داد: درشرایط سخت اقتصادی فعلی روستاها بیش از هر واحد تولیدی دیگری می توانند در پیشبرد اهداف اقتصادی پیش روند.
وی تاکید کرد: درحوزه اشتغال اقدامات انجام شده کافی نیست باید میزان جذب تسهیلات اشتغالزایی افزایش یابد و سهم بیشتری را برای استان البرز طلب کرد .
استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های گردشگری ،تجاری و صنعت در روستاها گفت: بهترین طرح های اشتغالزایی را می توان درروستاها ایجاد کرد بنابراین ازاین فرصت باید بهره بیشتری برد .
وی تاکید کرد: اشتغال فقط در احداث کارخانه نیست ظرفیت های قابل توجهی در روستاها است که دراین بین می توان به پتانسیل های زنان روستایی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: وام شش درصدی دولت به اشتغال روستایی یعنی قرض الحسنه که این فرصت را باید غنیمت شمرد و همکاری لازم با روستاییان صورت گیرد.
استاندار البرز افزود: روستاییان باید با اتکاء به ظرفیت های روستایی فعالیت اقتصادی خد را شروع کنند و دولتمردان نیز همراه آنان هستند.
وی ادامه داد: کرج در کنار تهران با جمعیت بسیار ظرفیتی وصف ناشدنی در گردشگری دارد که روستاها باید هرچه بیشتر دراین زمینه فعالتر عمل کنند.
نجفی گفت: دهیاران در اشتغالزایی و آبادانی روستاها باید تلاش کنند و شناسایی ظرفیت های گردشگری و تجاری دراین زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی تاکید کرد: دهیاران از کرامت بالایی در روستاها برخوردار هستند که باید تلاش کنند امانت دار خوبی برای مردم باشند و مشکلات آنان را رفع کنند .
نجفی افزود: نمایشگاه دائمی استان البرز امسال به بهره برداری می رسد که حوزه روستایی باید از این فرصت استفاده کند که بخش صنایع دستی فعالتر شود.
وی یادآورشد: در پایانه صادراتی که استان البرز 50درصد تولیدات لاله کشور را دارد ضرورت توجه به احداث واحدهای گلخانه ای را برای توسعه اقتصادی هرچه بیشتر آن می طلبد.
وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها گفت: دهیاران و سایر بخش ها باید دراین زمینه فعالانه تر عمل کنند و بر پیشگیری دراین حوزه تاکید می شود.
این همایش به مناسبت روز دهیار و شهرداری برگزار شد از دهیاران نمونه استان البرز و دو خانواده شهید قدردانی و تجلیل شد.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.