دفاع از عزت، سرافرازی، شرف، توانمندی، ظرفیت های موجود در میدان های مختلف باقی است، دیروز دفاع در برابر متجاوزان و آدم کشان تروریست، امروز در عرصه ورزش و دفاع از حیثیت ایرانیان در جهان و فردا در عرصه های سربلندی علمی و فناوری و جنگ اقتصادی، ملت ایران مدافع همه چیزهایی است که با زحمت به دست آورده است.
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با سربلندی با جام جهانی خداحافظی کردند، اما دفاع خوبشان همواره در اذهان باقی خواهد ماند، همانند دوران دفاع از عزت و شرافت ایران اسلامی که برای نخستین بار در جنگی سخت و بزرگ ذره ای از خاک میهن اسلامی در اشغال دشمن باقی نماند.
فرزندان ایران نشان دادند روحیه بالایی برای رقابت دارند و هنگام رویارویی با بحران ها و سختی ها، نمی هراسند و در دفاع از داشته های خود سنگ تمام می گذارند، ایرانی ها در تاریخ و به ویژه در 40 سال اخیر با همین روحیه جهان را متعجب کرده اند.
تکیه بر قدرت دفاعی، صبر و سرسختی در مقاومت مقابل فشارها که باعث سربلندی ایران در این عرصه جهانی شد، در مقابل فشارها و تهدیدهای دشمنان نیز بارها تحقق یافته و ناکامی را برای بدخواهان ملت به دنبال داشته است.
مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بزرگترین گواه است که این مردم حریفی سرسخت برای هر قدرتی خواهند بود و برای حفظ آرمان ها و عزتشان از جان خواهند گذشت.
بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران فرزندان همان ملتی هستند که برای دفاع از دین و سرزمین خود در مقابل قدرت های بزرگ ایستادند و دشمن را زمین گیر کردند.
دفاع از حریم آل الله در عراق و سوریه نیز شکست سختی را به جبهه تروریست ها و حامیان غربی، عربی و عبری آنان رقم زد، گرچه گل های رعنایی از مدافعان حرم در این مسیر جان خود را از دست دادند.
امروز نیز کشور در مواجهه با خصومت های جاهلانه آمریکا و متحدانش قرار دارد و همین ایستادگی و دفاع و افزایش توان دفاعی باطل کننده فشارها و تهدیدها خواهد بود و ملت ایران همان مسیر عزت و سربلندی را در نهایت تعامل و به کار بردن منطق، ادامه خواهد داد.
در عرصه علم و فناوری نیز فرزندان این ملت توانسته اند کشور را در زمره 8 کشور دارنده توان صلح آمیز هسته ای قرار دهند که غرور و سربلندی را برای ایران به دنبال داشته و مانند خاری در چشم مستکبران و دشمنان و بدخواهان منطقه ای شده است.
فشارها و تهدیدهای امروز نیز با هدف پایین کشیدن ایران از قله پیشرفت و توسعه برنامه ریزی شده و در صورت مواجهه با سد آهنین ملت این بار نیز همانند 40 سال گذشته ناکام خواهد ماند.
همراهی مردم، اصلی ترین الزام برای گذر از این مسیر دشوار است و در این صورت است که همه برنامه ریزی های دشمنان برای ایجاد مانع در مسیر تعالی ملت ایران بی اثر خواهد شد.
آمریکا امروز تلاش می کند تا با فشار بیشتر بر ایران توجیه مناسبی برای اقدام نابخردانه خود در خروج از برجام فراهم کند و آغاز یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران نیز بخشی از توطئه طراحی شده در این زمینه محسوب می شود.
تلاش دولت و همراهی مردم این بار نیز مانند عرصه های مختلف موفقیت بزرگی را در کارنامه افتخارات جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد کرد تا استکبار جهانی تجربه تلخ دیگری را در تهدید ایران اسلامی به دست آورد.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.