به گزارش ایرنا، روزنامه پیام سپیدار این مطلب را به قلم علیرضا گروسی در ستون یادداشت خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: برنامه ریزی شهری در شهرها جز اولویت های عصر امروز می باشد و در واقع تحول و تکامل برنامه ریزی ها در امور کالبدی، وضعیت اجتماعی افراد را مشخص کرده و همین امر گویای اهمیت زیاد اجتماع در شهرها است.
شهر نظرآباد شهری سنتی با هسته قدیمی می باشد که در طول چندین دهه گذشته فقط برنامه ریزی کالبدی داشته است که آن هم به صورت غیر منطقی و غیر علمی صورت پذیرفته است.
اولویت امروز شهر نظرآباد علاوه بر ساماندهی بافت درون شهری و مدیریت توسعه شهری در آینده، ایجاد یک سیستم مناسب برنامه ریزی های اجتماعی می باشد اما متاسفانه پایداری اجتماعی در نظرآباد بسیار پائین بوده و اجتماع محلی، ناحیه ای و منطقه ای در نظرآباد به معنای بسیار جدی آسیب پذیر است.
مردم شهر نظرآباد با عدم تعلق و عدم حس مکانی و هویتی مخدوش روبرو هستند و تنها یک خاطره مثبت شهری از دهه های بسیار پیش تر دارند که لزوم برنامه ریزی های اجتماعی و ایجاد انسجام واعتماد در بین شهروندان نظرآبادی حلقه گم شده تصمیم گیری در نظرآباد است.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و معاونت اجتماعی فرمانداری این شهرستان می توانند شهر را با تاکید بر المان های خاص فرهنگی و حتی کالبدی در هویت سازی نموده و همچنین با افزایش مشارکت مردم در شهر یک شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنند که این مشارکت احساس مسئولیت شهروندان در قبال آینده شهر و محل زندگی خویش را سبب ساز خواهد بود.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.