به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: کار گسترده، فنی و پیچیده ای با همکاری سازمان امور اقتصاد و دارایی در حال انجام است و بررسی های لازم تا زمان تعیین تکلیف و صدور کیفر خواست ادامه می یابد.
شاکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به خسارت انتقال آب از سدهای استان البرز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با کانال انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران، از سوی دستگاه قضایی این استان نامه نگاری های لازم انجام شده و کارشناسی های لازم توسط سازمان های محیط زیست، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اثرات مخرب این انتقال پس از بررسی کارشناسی مشخص شده است، افزود: در خصوص کانال انتقال آب از سد طالقان به تهران نیز نامه نگاری های لازم صورت گرفته است، چرا که این کانال نقش یک زهکش را می تواند داشته باشد که منطقه را با خشکسالی مواجه کرده و بر روی کشاورزی و محیط زیست نیز تاثیر بگذارد.
شاکرمی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تصرف اراضی ملی در استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده دیگر امروز کسی جرات نمی کند، اراضی ملی را تصرف کند چرا که به خوبی می داند زیان می بیند.
وی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه های مرتبط نیز این است که برای مقابله با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری ها حتما از سیستم های جدید مانند پهباد و ماهواره ها استفاده کنند، چرا که روش های قدیمی دیگر پاسخگو نیست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز همچنین به کاهش جرایم خشن در این استان اشاره و اظهار داشت: زمانی جرائم خشن مانند قتل، آدم ربایی و درگیری های خیابانی در البرز زیاد بود به گونه ای که در سال 93، 103 قتل در این استان داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این رقم امروز به 30 نفر رسیده است.
شاکرمی گفت: عمده قتل های خشن در البرز که بیشتر توسط اتباع بیگانه صورت گرفته در درگیری های با هموطنان خودشان بوده است.
وی افزود: سرقت های مسلحانه نیز امروز به طور عملی در این استان وجود ندارد و بیشتر سرقت های صورت گرفته در البرز مربوط به سرقت خودرو و وسایل داخل خودرو است.
شاکرمی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد سرقت ها در البرز مربوط به خودرو است، اضافه کرد: همچنین 49 درصد سرقت مربوط به منازل نیز مربوط به طبقه اول است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز، در ادامه به تخریب ویلا در ساوجبلاغ منتسب به یکی از مسئولان اشاره و اظهار کرد: از احداث این ساختمان بیش از 10 سال گذشته بود و طبق قانون، تبصره 2 ماده 10 در مورد این ویلا نباید اجرا و تخریب می شد، چرا که این تبصره برای مکان هایی است که هنوز بنا تکمیل نشده است.
شاکرمی در خصوص پرونده مدیر کل سابق اقتصاد و دارایی البرز نیز گفت: کیفرخواست این پرونده صادر شده و در مرحله دادرسی بوده، اما رای قطعی هنوز صادر نشده است.
وی همچنین در ارتباط با کشته شدن یک نفر در اغتشاشات دی ماه پارسال در کرج، خاطرنشان کرد: پرونده ای به همین منظور در دادسرای نظامی استان تشکیل و بررسی های لازم انجام شده است و تلاش می شود در صورت امکان دیه این فرد از طریق بیت المال پرداخت شود.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.