اعضای شورای اسلامی شهر کرج در شصت و هشتمین جلسه علنی خود به لایحه حمایت 200 میلیون ریالی از دبیرخانه کلانشهرهای کشور که در تهران مستقر است، رای مثبت دادند.

به گزارش ایلنا امروز در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور نمایندگان مردم و مدیران شهری از صبح امروز (یکشنبه 3 تیر) در محل سالن جلسات پارلمان شهری برگزاری شد، چند لایحه مصوب شد. 

در آغاز جلسه، اعتراض کمیته تطبیق مصوبات فرمانداری شهرستان کرج و برخی مصوبات پیشین شورا قرائت و در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

در ادامه مصوبات جلسات قبلی کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شد تا اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص آنها بپردازند. اولین لایحه به تخصیص 200 میلیون ریال به دبیرخانه کلانشهرهای کشور که در تهران مستقر است، می‌پرداخت. عباس زارع، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در دفاع از آن گفت: هماهنگی‌ها  بین کلانشهرها از طریق دبیرخانه مرکزی که در تهران مستقر است، صورت می پذیرد و اکثر هزینه های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین می شود و سایر شهرداریها در تامین هزینه ها مشارکت دارند که خیرات و برکات آن بسیار بیش از رقم پیشنهاد شده است که تقاضا می شود مصوب شود. 

با ارائه توضیحات زارع، اعضاء به لایحه مذکور رای مثبت دادند و مقرر شد این اعتبار (200 میلیون ریال) از محل ماده 16 که حمایت های شهرداری کرج از ارگان های غیردولتی را شامل می شود، پرداخت شود.

دیگر لایحه‌ای که با مخالفت اعضاء مواجه شد، پرداخت کمک مالی معادل یک ماه سنوات برای تامین هزینه های درمانی به یکی از پرسنل بازنشسته شهرداری کرج بود که کمیسیون برنامه و بودجه نیز با آن مخالفت کرده بود.

نمایندگان مردم در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج همچنین ارجاع پرونده مرتبط با احداث یکی از پارکینگ های طبقاتی سطح شهر به شرکت بازرسی دارای قرارداد با شهرداری این کلانشهر را مورد تایید قرار دادند. اعضا همچنین از شهرداری کرج درخواست کردند طی لایحه‌ای منسجم، نحوه دریافت جرایم کمیسیون ماده 100 از اماکن مذهبی و دینی مناطق 10 گانه شهرداری کرج را شفاف سازی کند تا شورا با نگاه حمایتی به بررسی و تعیین تکلیف آن بپردازد.

مساعدت مالی به میزان 150 میلیون ریال خالص به یکی از پرسنل دبیرخانه شهرداری کرج برای تامین بخشی از هزینه های درمانی، دیگر لایحه قرائت شده توسط مهدی حاجی قاسمی، دبیر اول شورای اسلامی شهر بود که پس از ارائه توضیحات مورد نیاز توسط حاضرین در نهایت به تصویب نرسید. همچنین مقرر شد تا لایحه تفویض بخشی از اختیارات شهردار کرج به مدیران زیر دستی در کمیته تحول اداری مورد چکش کاری قرار گیرد و پس از بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت، به صورت لایحه مسنجم در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

دیگر لایحه ای که امروز به اتفاق آراء در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج مصوب شد، معرفی سازمان عمران این کلانشهر به بانک شهر برای دریافت 50 میلیارد تومان تسهیلات بود، طبق توضیحات تکمیلی لایحه از آنجا که شهرداری کرج از بابت 500 میلیارد تومان دریافتی از بانک مذکور باید حداقل 50 میلیارد تومان بازپرداخت داشته باشد تا مشمول جریمه های سنگین میلیاردی نشود، سازمان عمران با دریافت وام مذکور آن را از همین بابت در حساب بانک شهر کارسازی می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.