به گزارش ایرنا از فرمانداری کرج، سیروس شفقی روز یکشنبه در آستانه هفته محیط زیست در پیامی بر توجه مردم و همه بخش های اجتماعی و اقتصادی بر امر محیط زیست تاکید کرد.
وی ادامه داد: بدون تردید در زندگی اجتماعی ، هرشهروندی دربرابر تاثیرات خود بر طبیعت مسئول است و
باید اطمینان حاصل کند که بهره ‌برداری از منابع به شیوه‌ای پایدار صورت گرفته است.
شفقی گفت: بنابراین افرادی که مسئولیتی را در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای برعهده دارند، در قبال عملکرد زیست محیطی خود مسئول هستند و از این‌ رو اهتمام به محیط زیست در همه سطوح یک ضرورت اجتناب ناپذیر قلمداد می شود.
معاون استاندار البرز اضافه کرد: هدف از آموزش محیط زیست، افزایش آگاهی، درک و حساسیت افراد نسبت به فرآیندهایی است که در محیط طبیعی رخ می‌دهد، به شکلی که آن‌ها نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت کنند.
وی افزود: آموزش به مردم کمک می‌کند تا خود بخشی از راهکار و راه‌حل باشند، آموزش صحیح، حق انتخاب را برای مخاطب در نظر می‌گیرد و هدف بسیاری از آموزش‌های محیط زیست، تغییر و اصلاح عادات قدیمی است.
شفقی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی برای فعالان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و دیگر مدیران، استفاده از رسانه‌ها برای انتقال نگرانی‌های زیست محیطی به جامعه، آموزش همگانی درباره محیط زیست و کاهش آلایندگی، قرار دادن درس‌های آموزش محیط زیست به عنوان بخشی از آموزش رسمی مدارس، آموزش استفاده مجدد و بازیافت مواد قابل بازیافت،کاهش تولید زباله برخی گزینه‌های قابل استفاده برای افزایش آگاهی زیست محیطی در سطح جامعه هستند.
وی تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف، قانون‌گذاری، اطلاع‌رسانی و در نظر گرفتن جوایزی برای حفظ و بهبود محیط زیست و در نظر گرفتن روزهایی از ماه به عنوان روز پاک و جمع‌آوری زباله‌های جامد و یا روز بدون خودرو به منظور افزایش حساسیت مردم نسبت به محیط زیست از جمله مولفه های ضروری دراین زمینه به شمارمی رود.
فرماندار کرج گفت: پیام اصلی هفته محیط زیست، اهتمام و مشارکت مردم و جلب یاری آنان در پاسداری از محیط زیست این نعمت بزرگ خدادادی است و هفته محیط زیست، فرصتی است تا بار دیگر همه اقشار مختلف مردم ایران اسلامی و شهرستان کرج بزرگ را تشویق کنیم که برای حفظ محیط زیست و بر داشتن باری از دوش زمین، اقدامات مثبت و موثری انجام دهند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.