به گزارش ایرنا، مهدی قره شیخلو شامگاه یکشنبه در آیین تقدیر از فعالان قرآنی استان البرز که در مجتمع فرهنگی تفریحی دشت بهشت محمدشهر کرج برگزار شد، به ظرفیت جامعه قرآنی در کشور اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جامعه اسلامی ما مبتنی بر قرآن پایه ریزی شده ولی حداقل بعد از 40 سال از انقلاب، حضور قرآنی های ما در موضوعات مختلف قرآنی کشور چه به طور مستقیم و چه در حوزه های دیگر مثل سیاسی، اجتماعی، خانواده و آسیب های اجتماعی بسیار کمرنگ است.
وی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی یک جامعه تقریبا خنثی در کشور است، اظهار داشت: از این ظرفیت به نام قرآن کمتر استفاده می کنند و نسبت به رویدادهایی که در جامعه است یک حس بی تفاوتی در آن ها دیده می شود.
قره شیخلو ادامه داد: در این 40 سال کارهای زیادی در حوزه قرآن انجام داده ایم ولی احساس می شود بازخورد فعالیت فعالان قرآنی که یک عمر با قرآن مانوس بوده اند و بعضی ها کارشان را از قبل از انقلاب آغاز کرده اند، بسیار کمرنگ و ضعیف در حوزه های مختلف است.
وی، بهترین نعمت برای جامعه قرآنی را نعمت قرآن و انس با آن دانست و افزود: جا دارد مقداری فضا را عوض کرده و برای قرآن بیشتر هزینه کنیم.
وی یادآور شد: فضای کشور ما فضای قرآنی نیست که مقصر اصلی آن را جامعه قرآنی می دانم که نسبت به این حوزه بی تفاوت است. در ماه رمضان یک بسیج عمومی برای انس با قرآن شروع می شود و در بسیاری از حوزه ها وارد این بحث می شوند ولی امان از فردای عید فطر که بعد از آن انگار که قرآن تعطیل می شود و تمام هجمه در این موضوع فروکش می کند گویی با اتمام ماه رمضان بحث قرآن تعطیل می شود.
قره شیخلو ادامه داد: ما اهل قرآن اگر از ساحت مقدس قرآن در کشور دفاع کنیم و خودمان برایش هزینه نکنیم جایگاهش در کشور همینطور باقی می ماند.
رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه هرساله بودجه های قرآنی در حال کم شدن است، افزود: این بودجه ناچیز است که هرسال هم کمتر می شود و نسبت به آن هیچ واکنشی هم نشان نمی دهیم و مسئولین هم نسبت به این واکنش ما ابراز رضایت دارند.
رییس سازمان درالقرآن کریم کشور افزود: فعالان عرصه قرآن نسبت به موضوع قرآن در کشور مسئولیت دارند و باید اعلام نظر و اعلام موضع نسبت به اتفاقات در حوزه قرآن داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بعد از 40 سال از انقلاب چه میزان تولیدات قرآنی در حوزه های مختلف داشته ایم؟ اضافه کرد: بعد از 40 سال نباید 400 دوره ترتیل خوب شیعه داشته باشیم و یا علیرغم این همه ظرفیت در حوزه قاریان، این قاریان را در کشور مطرح کنیم؟
وی افزود: در طول 5-4 سال گذشته 300 – 200 میلیارد تومان به حوزه قرآن تزریق شده ولی هیچ گزارشی از آن تاکنون ندیده ایم، دستگاه ها باید توضیح دهند و این اتفاق نمی افتد مگر از آن ها بخواهیم.
قره شیخلو اضافه کرد: این ضعف قرآنی است که موجب رکود در کشور می شود زیرا باید خروجی این هزینه ها به مردم اعلام شود و این در حالی است که بعضی مواقع یک موسسه قرآنی برای یک میلیون تعطیل می شود و در بعضی جاها میلیاردی پول بلوکه می شود.
در پایان این مراسم از فعالین عرصه قرآن و دستگاه های برتر در امر ترویج قرآن تقدیر شد.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.