به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ داود شایقی در بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام استان اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده تا زمان سفر رئیس جمهور به استان طرح‌های نیمه‌تمام استان اردبیل تکمیل و آماده افتتاح می‌شود.

وی افزود: تلاش بر این است که با شروع فصل کاری و با تامین اعتبارات و بودجه‌های لازم و کافی بتوانیم پرونده‌ پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام رسانده و به توسعه اقتصادی و عمرانی استان دست یابیم که در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری همه‌جانبه مسئولان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سال گذشته از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات مناسبی به استان اختصاص یافته که خوشبختانه توانسته‌ایم روند اجرایی پروژه‌ها به ویژه پروژه‌ آب، راه و جهاد کشاورزی را سرعت بخشیده و موانع و مشکلات موجود آن را به حداقل برسانیم.

شایقی اظهار کرد:‌ از برنامه‌های محوری امسال برنامه‌ریزی برای تکمیل راه آهن اردبیل ـ میانه و تحقق ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر اشاره کرد چرا که پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از مطالبات بق و اساسی مردم بوده و اشتغال نیز به عنوان یک موضوع مهم در استان حائز اهمیت است چرا که هم‌اکنون در حال حاضر 65 هزار نیروی بیکار در استان داریم.

وی با اشاره به این که 40 درصد از افراد بیکار استان جزو فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمندی مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم تا پایان امسال وعده ایجاد 20 هزار شغل در استان را محقق کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از جمله پروژه‌هایی که برای سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید می‌توان به پایاب خداآفرین، منطقه ویژه اقتصادی نمین و برخی پروژه‌های شاخص گردشگری، کشاورزی و تجاری اشاره کرد که بی‌شک توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

شایقی از برنامه‌ریزی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام یافته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 116 پروژه به مرحله اجرایی برسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 931793
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.