امیر غفرانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بازدید 2 روز پیش استاندارالبرز از پیست بین المللی دیزین ، اظهار داشت: با توجه به اهمیت دیزین، برنامه نوسازی و توسعه امکانات این پیست مطابق با استانداردها در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: حفظ و نگهداری این پیست به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای ورزش و همچنین صنعت توریسم استان و کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
غفرانی گفت: با حمایت های استانداری و تلاش تمام مجموعه های ذیربط، مشکلات پیست برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: پیست بین المللی دیزین یک جاذبه بی نظیر گردشگری است که در صورت معرفی بیشتر آن به مردم می توان گردشگران بیشتری را جذب کرد.
مدیر مجموعه پیست بین المللی دیزین نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: با اقدامات صورت گرفته، این مکان ورزشی تفر یحی به عنوان اولین پیست آسیا و ایران ، تائیدیه فدراسیون جهانی اسکی و مجوز برگزاری مسابقات فوق سرعت را تا سال 2022 میلادی در یافت کرد.
عبدالرضا آژیر افزود: از سوی دیگر شرکت بهره بردار پیست دیزین، اقداماتی با هدف استاندارد سازی تجهیزات در این پیست طی ماه های گذشته انجام داده که پس از تائید فدراسیون جهانی ، گواهینامه های فنی
دریافت شد.
وی گفت: با تائید فدراسیون جهانی، پیست بین المللی دیزین به عنوان تنها پیست در آسیا معرفی شد که توانایی برگزاری تمام رشته های ورزش اسکی شامل آلپاین، اسنوبرد و فری استایل را در یک مجموعه داراست.
آژیر بیان داشت: پیست بین المللی دیزین به عنوان یک جاذبه تفریحی و گردشگری در کشور و منطقه، برای گسترش فعالیت های خود نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان در سطح استانی و ملی است.
پیست دیزین واقع در فاصله 70 کیلومتری شمال کرج دارای 3 تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی و مجهزترین پیست ایران نیز به شمار می رود.
ارتفاع این پیست بین 2 هزار و 650 تا 3 هزار و 600 متر و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
پیست بین المللی دیزین، هر ساله هنگامی که لباس سپید را به تن می کند، جاذبه ای منحصر به فرد برای علاقه مندان به طبیعت و ورزش اسکی از نقاط مختلف کشور است.
با شروع فصل سرما و ریزش برف، هر ساله شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی بسیاری به میزبانی این پیست هستیم که نشان از ظرفیت های بالای پیست بین المللی دیزین در برگزاری مسابقات و جذب هر چه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی را دارد.
دوچرخه سواری کوهستانی، تیراندازی با کمان، کایت سواری و باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی از دیگر جاذبه های این پیست بین المللی است.
در فصل تابستان نیز، مسابقات اسکی روی چمن یکی دیگر از ورزش های مفرح و پرطرفداری است که در این پیست بین المللی انجام می شود و در تابستان گذشته، مسابقات اسکی روی چمن با شرکت اسکی بازانی در رده سنی پایه نوجوانان و جوانان از استان های البرز، تهران، اردبیل و چهارمحال و بختیاری در دیزین انجام شد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.