خیرین و نیکوکاران در روزهای مختلف در طول سال به ویژه در ایام پرفضیلت و برکت ماه مبارک رمضان سنت حسنه گلریزان را برای یاری رساندن به انسان هایی که نیازمند مساعدت بوده و گرهی در کارشان ایجاد شده، برگزار می کنند.
ثمره این نیکوکاری ها علاوه بر حل مشکلات نیازمندان، کم رنگ کردن آسیب های اجتماعی ناشی از نیاز نیز خواهد بود که امروز بر دوش شهرها و روستاهای ما سنگینی می کند.
سید محسن حسینی تبار رییس کمیته امداد شهرستان ساوجبلاغ در این باره گفت: فقر و نیازمندی از جمله مشکلات جامعه بشری است که عامل پیدایش بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می شود و توجه به فقرزدایی عاملی مهم برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی امکان رفع فقر را ندارد بلکه باید با همت خیرین و مسئولان جلوی گسترش فقر را گرفت، ‌گفت: در شهرستان ساوجبلاغ با توجه به حضور مردم نیک‌اندیش و خیرین، کمک به مجموعه‌ای از نیازمندان و محرومان محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه این نهاد با کمک های مردم برنامه های متنوعی برای حمایت از مددجویان دارد، گفت: اهدای وام اشتغال و آموزش از جمله برنامه هایی است که از سوی این کمیته صورت می گیرد.
حسینی تبار خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس بیشترین خدمات را به نیازمندان ارائه می‌دهد و علاوه بر اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی را در قالب‌های بسته های حمایتی دربخش های فرهنگی، درمان، عمرانی، تأمین جهیزیه و وام صرف تأمین نیازهای محرومان می کند.
رییس کمیته امداد ساوجبلاغ تصریح کرد: گسترش بیمه‌های اجتماعی برای توانمند کردن خانوارها، ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان و نیز توانمندسازی فرهنگی سه برنامه این نهاد برای مقابله با فقر است.
وی همچنین گفت: در شهرستان ساوجبلاغ 4 هزار خانوار و 8 هزار مستمری بگیر وجود دارد و کمیته امداد سالانه به 20 هزار نفر که نیازمند بوده اما مددجو نیستند کمک می کند.
وی با بیان اینکه خدمات این نهاد به نیازمندان در سه محور حمایتی، فرهنگی و خودکفایی بوده است، اضافه کرد: اساس کار این نهاد در شهرستان را خودکفایی و ایجاد اشتغال دانست.
ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از 150 میلیون تومان کمک در اختیار نیازمندان قرار گرفت و امسال نیز به همت خیرین 290 میلیون تومان تعهد خیرین ارایه و 30 میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساوجبلاغ یکشنبه در آئین معنوی گلریزان در آستانه ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) نیز اظهار داشت: خیرین 320 میلیون تومان را به صورت نقدی و کمک‌های غیر نقدی به نیازمند ومحرومین این شهرستان اهدا کردند.
فرماندار ساوجبلاغ نیز گفت: فقر و نیازمندی از جمله مشکلات جامعه بشری است که عامل پیدایش بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.
ابوالقاسم پالیز گیر افزود: توجه به فقرزدایی عاملی مهم برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است و در شهرستان ساوجبلاغ نیز با توجه به حضور مردم نیک‌اندیش و خیرین، به جمع آوری کمک برای اطعام نیازمندان، اکرام ایتام، تأمین جهیزیه، درمان نیازمندان شتافتند.
وی با اشاره به دیدگاه بعضی افراد در خصوص اینکه کمیته امداد مروج فقر است اظهار داشت : این دیدگاه اصلا صحیح نیست و کمیته امداد تنها فقر را تحویل می گیرد و با برنامه‌هایی که دارد سعی بر فقرزدایی دارد.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.