به گزارش ایرنا، علی اللهیاری عصر سه شنبه در صحن علنی شورای شهر بندرعباس افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد گوناگون هستند و در بین آنان از تاجران ورشکسته تا زنان متارکه کرده و سرپرست خانوار دیده می شود.
وی ادامه داد: تمام مسئولان و شخصیت های استان از کمیته امداد انتظار دارند به مشکلات نیازمندان رسیدگی کند و روزانه صدها نفر برای معیشت و یا نیازهای اساسی مانند کولر و یخچال به این نهاد مراجعه می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان از دست دادن منابع درآمدی را وجه مشترک تمام مراجعان دانست و اضافه کرد: سال گذشته 900 میلیارد ریال تسهیلات برای خودکفایی افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
*شهرداری به نیازمندان خدمات رایگان بدهد
اللهیاری از شورای شهر بندرعباس خواست امکان استفاده رایگان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از خدمات شهری و فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی متعلق به شهرداری را فراهم کند.
وی همچنین خواستار اجرایی شدن قانون معافیت تک نوبتی افراد تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت عوارض ساختمان در شهرداری شد.
کمک به فرهنگ سازی برای کمک به فقرا و دادن چند بیلبورد شهری به کمیته امداد از دیگر درخواست های مدیر این نهاد حمایتی بود.
*نیکوکاران تهران بیش از ثروتمندان استان کمک می کنند
اللهیاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حالی که رفت و آمد نیکوکاران تهران به استان برای کمک به نیازمندان هرمزگان بیشتر شده، از کمک های ثروتمندان استان بی بهره هستیم.
به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی، سال گذشته در طرح اکرام ایتام،160 میلیارد ریال کمک نقدی جمع آوری شد که 60درصد این مبلغ توسط خیرین تهران پرداخت شد.
وی با انتقاد از صنایع بزرگ استان به دلیل مشارکت نکردن در کمک به مستمندان بندرعباس گفت: به عنوان مثال اگر شرکت فولاد یکصد بسته غذایی کمک کرد، مسئولیت اجتماعی خود را انجام شده می داند در حالی که با این کارهای کوچک نمی توان این وظیفه را تمام شده دانست.
*رییس شورای شهر بندرعباس: شرمنده ایم
رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس پس از گزارش مدیرکل کمیته امداد استان گفت: جای شرمندگی است که در شهر ثروتمندی مانند بندرعباس با این همه فقیر روبرو هستیم.
اسلام باوقار ضمن قدردانی از تلاش های کمیته امداد خواستار گزارش شفاف از چگونگی هزینه کرد و مصارف کمک های مردمی به این نهاد شد.
*نیکوکاران مسیر انحرافی می روند
رییس کمیسیون عمران شورای شهر در این نشست گفت: نیکوکاران هرمزگان مسیر انحرافی رفته و در حال انجام وظایف دولت هستند.
کیانوش جهانبخش ادامه داد: مدرسه سازی و بیمارستان سازی کار خیرین نیست و دولت باید در این حوزه ها وظایف خود را انجام دهد تا نیکوکاران بتوانند در سایر بخش ها از جمله کمک به مستمندان فعالیت کنند.
این عضو شورای شهر همچنین از ورود متکدیان و معتادان به مرکز استان انتقاد کرد و مدعی شد بسیاری از این افراد سازماندهی شده به بندرعباس آورده می شوند.
*مخالفت با گفته های جهانبخش
یکی دیگر از اعضای شهر ضمن مخالفت با حرف های جهانبخش درباره ورود نیکوکاران به اموری مانند مدرسه سازی گفت: اگر خیرین مدرسه ساز نبودند، دانش آموزان باید در کلاس های 60 نفری درس می خواندند.
اسماعیل بواشه همچنین اظهار داشت: جای این پرسش باقیست که با وجود این همه نهاد حمایتی ، چرا تعداد فقرا در حال افزایش است.
*مشکل جامعه فقر نیست، مشکل ناتوی فرهنگی دشمن است
پرویز سالاری یکی دیکر از اعضای شورا نیز در اظهاراتی متفاوت با سایر حاضران در این نشست گفت: مشکل جامعه فقر نیست بلکه ناتوی فرهنگی دشمن است.
وی از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خواست: دانش آموزان و افراد تحت پوشش این نهاد را به اردوهای دینی و مذهبی اعزام کند.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.