معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: عصر روز سه‌شنبه 1 خرداد در زمانی نزدیک به 30 دقیقه بیش از 24 میلیمتر باران در کرج بارید که شدت این بارش خدمات رسانی به شهروندان را با مشکلاتی روبرو کرد. 

به گزارش ایلنا، حسن مدیرروستا با بیان اینکه معاونت خدمات شهری با بهره گیری از تمامی توان نیروی انسانی و ماشین آلات خود در زمان بارش باران روز سه شنبه گذشته، آماده باش کامل بود، اضافه کرد: حجم بالای بارش و پر شدن ظرفیت چاه های جذبی، باعث شد معابر به سرعت دچار آبگرفتگی شوند.

مدیرروستا با تاکید بر ضرورت نصب و فعال کردن کلکتورهای سطح شهر، مشکل آب های سطحی را با وجود چاه های جذبی غیرقابل رفع کامل عنوان کرد و ادامه داد: این چاه ها از ظرفیت محدودی برخوردارند و در زمان بارندگی های شدید توان جذب کامل آب را نداشته و بارندگی ها به آبگرفتگی تبدیل خواهد شد. این امر مشکلات بسیاری را برای شهرداری و شهروندان ایجاد می کند.

وی از عدم راه اندازی کلکتور خیابان شهید بهشتی انتقاد کرد و افزود: فعال شدن این کلکتور بخش زیادی از مشکلات آبگرفتگی در معابر آن منطقه از شهر را مرتفع خواهد کرد.

به گفته وی، همه عوامل و کارگران زحمتکش خدمات شهری در ستاد و مناطق در کنار نیروها و عوامل سازمان های آتش نشانی و مدیریت پسماند به سرعت برای اجرای عملیات جمع آوری و تخلیه آب بخصوص در زیرگذرها ورود کرده و با تلاش بسیار کوشیدند شرایط را برای هموطنان هموار کنند.

این مسئول به تشریح عمده ترین رخدادها پیرو آبگرفتگی دو روز گذشته پرداخت و اضافه کرد: در منطقه 2 یک دستگاه اتوبوس به دلیل عدم رعایت ارتفاعِ مناسب در زیرگذر گرفتار شد و پس از آن ورود یک دستگاه خودروی پژو موجب گیر کردن آن در معبر شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، ادامه داد: گرفتار آمدن یک دستگاه پیکان و یک دستگاه نیسان در زیرگذر مترو واقع در انتهای خیابان شهید ایرانی در منطقه 5، یک دستگاه سمند در ابتدای خیابان پنجم مطهری واقع در منطقه 7 و دو دستگاه پژو در زیرگذر سپاه واقع در منطقه 8 گزارشاتی بود که به ما رسید و نیروها و عوامل مربوطه به سرعت نسبت به اجرای عملیات و رفع معضل اقدام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.