معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز از طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب که به زودی اجرایی خواهد شد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد رضا چگینی، اظهار داشت: مقررات مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب در سال 97 به نسبت سال گذشته تغییرات عمده ای نداشته و همه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از 8 سال غیبت دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که مبلغ جریمه به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: مشمولانی که در سال گذشته واجد شرایط طرح جریمه مشمولان غایب بوده اند ولی به دلایلی موفق به بهره مندی از این امتیاز نشده اند،یکسال به مدت غیبت آنان افزوده و براین اساس باید جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

سرهنگ چگینی در مورد تغییرات این امتیاز گفت: در تبصره 11 بند ب قانون بودجه کشوردر سال 97 ، مبلغ جریمه برای آن دسته از متقاضیانی که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی می باشند، 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است در حالی که در سال گذشته این تسهیلات برای مشمولانی که خود تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بودند ،در نظر گرفته شده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: مشمولان متاهل از 5 در صد تخفیف برخوردار بوده و به ازای هر فرزند آنان نیز 5 درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی استان البرز عنوان کرد: در قانون بودجه امسال 5 درصد از درآمد حاصل از این قانون برای مهارت آموزی سربازان در پادگان ها در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مشمولان واجد شرایط می توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی ، می بایست مبلغ جریمه تا پایان سال 97 به طور کامل تسویه شود.

سرهنگ چگینی خاطرنشان کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشوربا بیش از 8 سال غیبت ، اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا می بایست با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.