به گزارش ایرنا، از 13 عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج ، 8 عضو موافق مجید غلام سریزدی تنها گزینه شهرداری کرج امروز در صحن این شورا حضور یافتند اما گفته شد که محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج به علت بیماری در بیمارستان به سر می برد.
منصور وحیدی نایب رئیس شورای اسلامی شهر و 3 عضو دیگر شورا از حضور در این نشست خودداری کردند که با اعتراض سایر اعضا همراه شد.
روز گذشته نشست انتخاب شهردار کرج در صحن علنی این شورا با حضور خبرنگاران برگزار شد اما رئیس شورای شهر با بیان اینکه کسالتی دارد ، انتخاب شهردار را به امروز موکول کرد.
همچنین سارا دشتگرد عضو شورای اسلامی شهر کرج در نشست دیروز در اعتراض به انتخاب این گزینه صحن شورا را ترک کرد و رای گیری این انتخاب را منوط به تائید صلاحیت این گزینه از سوی مراجع ذی صلاح دانست.
همچنین اعضای حاضر در صحن علنی شورای شهر کرج از حضور نیافتن نایب و دیگر اعضای شورا انتقاد کردند و
این روند به زیان شهر دانستند.
آنان گفتند که شهر کرج به شهردار نیاز دارد و باید در اسرع وقت تکلیف شهرداری مشخص شود.
احد سلیم نژاد از اعضای حاضر در نشست امروز شورا گفت: هرچند رئیس شورا بر اثر بیماری در بیمارستان بستری است اما انتظار می رفت نایب رئیس شورا در نشست امروز حضورمی یافت.
وی اظهار داشت: شورا دارای هیات رئیسه شامل رئیس ، نایب رئیس ، 2 منشی و خزانه دار است که در صورتی که
رئیس غایب باشد ، نایب رئیس جلسه را اداره کند.
وی حضور نیافتن نایب رئیس شورا را پشت پا زدن به عهد و وفا عنوان کرد و گفت: دراین زمینه رسانه ها باید مطالبه گر باشند.
عباس زارع دیگر عضو شورای شهر کرج گفت: حضور نیافتن نایب رئیس شورا تضییع حقوق شهروندان بوده و این موضوع پیگیری قانونی خواهد شد.
با این حال محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی اعلام کرد که صلاحیت تنها گزینه شهرداری کرج در مراجع ذیصلاح در دست بررسی است که درصورت تائید صلاحیت برای انتخاب وی به عنوان شهردار کرج رای گیری خواهد شد.
وی گفت: اگر صلاحیت سریزدی تائید نشود شورای شهر باید گزینه های دیگر برای شهرداری کرج معرفی و از میان آنان یک نفر انتخاب کند.
غلام سریزدی در سال های 80 تا 82 شهردار کرج بوده است.
اصغر نصیری شهردار کرج در پی اختلاف با اعضای شورای شهر پس از حدود 7 ماه مسئولیت شهرداری ، اواخر
فروردین ماه امسال استعفا کرد.
اکنون شهرداری کرج به صورت سرپرستی اداره می شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.