به گزارش ایرنا، مسعود نیلی احمدآبادی روز سه شنبه در آیین افتتاح یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران که با موضوع اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دانش بنیان و تغییر اقلیم در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: درسال های گذشته کشور ما پیشرفت های بزرگ در حوزه علمی داشته، ولی چرا امروز با ابرچالش ها مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: تمام ارکان کشور به صورت تک خوب کار می کنند، ولی در کنار هم و با هم خوب کار نمی کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها در کشور ما نیز چنین هستند، گفت: دانشگاه ها در بعضی کشورها نیز خودمختار هستند، ولی با یک تصمیم دولت دانشگاه ها در جهت سیاست دولت کار می کنند.
نیلی اضافه کرد: اجزای کشور خوب ساخته شده اند، به طوریکه بانک ها، متخصصین و نهادهای اجرایی زیادی داریم و سابقه سازماندهی قوی ای نیز داریم ولی هر کس برای خودش کار می کند و اتصالی وجود ندارد.
وی گفت: نمی توتن به نام حرکت در جهت تولید، سوبسیدهایی بدهیم که شرکت های ما را ملزم به استفاده از دستاوردها و پیشرفت های علمی نکند.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه رقابت های علمی راز بقای شرکت های بزرگ دنیا است، افزود: به همین منظور این شرکت ها باید نوآوری کنند و برای نوآوری باید به دانشگاه ها مراجعه کنند و دانشگاه ها هم باید از منابع این دستگاه ها استفاده کنند پس نیازمند پاسخگویی به این دستگاه ها هستند.
وی گفت: ما به عنوان دانشگاه تهران هر اقدامی که باید در این جهت حرکت کند را آماده ایم و امیدواریم دولت هم یک اقدام جدی در این جهت داشته باشد.
یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران به مدت 2 روز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ادامه دارد که در این کنفرانس 5 میزگرد علمی برگزار می شود.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.