به گزارش ایرنا، فردین حکیمی روز سه‌شنبه در آیین راه اندازی 2 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ صنعتی سیمین دشت فردیس افزود: یکی از الزمات محیط زیست در بحث تولیدی و صنعتی رعایت استانداردهای لازم فاضلاب و حفظ توسعه فضای سبز است که استان البرز در این بخش با مشکلاتی مواجه است.
وی ادامه داد: برای تامین آب فضاهای سبز باید به دنبال منابع آبی پایدار باشیم که احداث تصفیه فاضلاب یکی از راه های تامین آب پایدار است.
حکیمی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان البرز با خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است می‌توان از محل پساب تصفیه خانه ها مشکل آبی فضاهای سبز و صنعت را مرتفع کرد..
وی افزود: شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس باید تصفیه خانه مرکزی راه‌اندازی کند تا شاهد کاهش آلایندگی‌ها در این شهرستان باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان البرز گفت: موضوع راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در برنامه ششم توسعه کشور دیده ‌شده است.
حکیمی افزود:با ایجاد تصفیه خانه فاضلاب 2 هدف را می توان دنبال کرد که یکی پیشگیری از آلودگی محیط زیست و دیگری تامین آب فضاهای سبز و صنعت است.
عضو هیات مدیره شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز گفت: برای احداث و راه اندازی 2 تصفیه خانه در واحد های صنعتی این شهرک 580 میلیون تومان هزینه شده است.
علی فراهانی افزود: با افتتاح این 2 طرح تعداد تصفیه خانه های این شهرک به 11 مورد رسید.
وی اظهار داشت: عملیات ساخت تصفیه خانه بزرگ شهرک صنعتی سیمین دشت با اعتبار 14 میلیارد تومان آغاز شده و تا 2 سال دیگر به بهره برداری می رسد
شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس 198 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.