به گزارش ایرنا، محمدجواد کولیوند روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی استان البرز، افزود: ازدیگر چالش ها در شوراهای اسلامی آن است که جایگاه این ارکان تصمیم گیری شناخته نشده است.
وی ادامه داد: درحالی که شوراهای اسلامی درتمام حوزه ها بجز سیاسی می توانند تصمیم گیری کنند.
کولیوند گفت: شوراهای اسلامی در قانون اساسی جایگاه رفیعی دارند ولی در بخش قدرت تصمیم گیری و سیاست های اجرایی با مشکل مواجه هستند.
وی اضافه کرد: بطوریکه شاهد آن هستیم در شورای برنامه ریزی که بالاترین رکن تصمیم سازی است دعوت نمی شوند.
کولیوند ادامه داد: برای مثال دربحث ادامه همت بخشی از این پروژه در قالب طرح جامع شهری کرج تعریف می شود بنابراین باید شوراها را دراین زمینه دید.
وی افزود: اختلاف نظر بین شوراها و شهرداری ها چالش دیگر است که از آن بدون توجه به جایگاه های قانونی تفاسیر متعدد می شود.
وی خاطرنشان کرد: قانون برای شهرداری ها و شوراها تعیین تکلیف کرده و چالش بعدی عدم ارتباط شوراها با نظام های حکومتی و حاکمیتی است .
کولیوند گفت: اعضای شوراها نباید وام دار گروه یا دسته خاصی باشند و ارتباط آنان باید با تشکل های غیردولتی بیشترشود .
وی افزود: فقدان اموزش دوجانبه اعضای حاکمیتی شوراها و مسئولان نسبت به هم چالش دیگر دراین زمینه به شمارمی رود .
وی یادآورشد: توجه به نهادهای حاکمیتی ، ندادن وعده های نشدنی ، خروج ازمسیر های سنتی و اگاهی هرچه بیشتر از وضعیت شهری و جمعیتی از جمله مباحث مهمی است که باید مدنظر شوراهای اسلامی قرارگیرد.
کولیوند ادامه داد: همچنین استیضاح و رسیدگی به وضعیت مدیریت شهری از سوی اعضای شوراهای اسلامی باید با اگاهی و مطالعه باشد و دیدیم که در شورای تهران و کرج ، گرمدره ،کوهسار چه اتفاقاتی رخ داد .
وی تاکید کرد: یکی از مباحث جدی انتخاب شهردار از سوی شوراهای اسلامی است که نباید به گردن نظام های حاکمیتی انداخت و دراین زمینه باید تعامل لازم را با حاکمیت داشت.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.