استاندار البرز گفت: باید با فرهنگ‌سازی و ارتقا کیفیت تولید داخلی  مردم را به سمت خرید کالای ایرانی هدایت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جشن روز کارگر که ظهر امروز در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد ضمن تبریک روز کارگر  و تبیین جایگاه کار و کارگر افزود: کارگران منشا اثرات مثبت در اقتصاد جامعه هستند.

وی ادامه داد: نامگذاری روزها و هفته‌ها، بهانه‌ای برای برنامه‌ریزی سالانه محسوب می‌شود، بنابراین باید از چنین فرصت‌هایی بهره برد.

نجفی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تثبیت بسترهای اشتغال استان گفت: برای این امر مهم همکاری و همراهی بانک ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اکنون روند تعامل نظام بانکی استان در راستای پیشبرد برنامه ها قابل قبول است ولی همچنان با کسب رضایت مردم فاصله دارد.

استاندار البرز با اشاره به شعار سال و ضرورت فرهنگسازی در جهت مصرف کالای ایرانی اضافه کرد: باید شرایط لازم برای ایجاد فضای رقابت عادلانه در منطقه برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شود تا کالایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید و عرضه کنند.

وی گفت: نمی توان مصرف کننده را با زور و اجبار به سمت خرید کالای داخلی سوق داد بلکه این امر باید با فرهنگسازی و ارتقا کیفیت تولید داخلی محقق شود.

نجفی افزود: تبلیغ و تبیین مزیت های استفاده از کالای ایرانی باید توسط مسئولان و رسانه ها صورت گیرد ولی در مقابل نیز ارائه تسهیلات کم بهره برای حمایت بیش از پیش از سرمایه گذار داخلی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق بیانات و منویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال، تک تک آحاد مردم و مسئولان باید در جهت حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.

استاندار البرز با تشریح وضعیت کنونی استان در حوزه اشتغال و تسهیل و رفع موانع تولید افزود: با توجه به پویایی و روند مطلوب البرز در این حوزه، این استان بستر لازم برای سرمایه گذاری و بهره برداری از تسهیلات بانک ها را دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.