ناصر چرخساز روز پنجشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: طرح خادم 'خانواده آماده در مخاطرات ' یک طرح آموزشی است که به صورت چهره به چهره درسراسر استان البرز برگزارمی شود.
وی اضافه کرد: در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر با عنوان تسهیل گران طرح خادم با مراجعه به درب منازل ،شاخص های آمادگی خانوار در برابرمخاطرات را به صورت سرپایی به خانوادها آموزش می دهند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش سطح آمادگی و آگاهی خانواده ها پیرامون مخاطرات اطراف خود با شعار ما خدمت را نزد مردم می بریم اجرا می شود.
وی بیان اینکه برای اجرای این طرح هر 2 نفر از داوطلبان مسئولیت 100خانوار را برعهده دارد گفت : داوطلبان 15 مورد شاخص آمادگی خانوار را به صورت سرپایی در مراجعه های ماهانه در 12 مرحله آموزش می دهند.
وی گفت : بیش از 3 میلیون خانوار استان البرز تا سال 1400 تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و با مراجعه به درب منازل و آموزش شاخص های آمادگی لازم به شهروندان ارائه می شود.
چرخساز گفت: آموزش هایی که در دستور کار قرار دارد شامل امداد اولیه، مقابله با مخاطرات زلزله وآتش سوزی در این دوره فراگیر آموزش داده می شود.
وی با اشاره به ایجاد طرح آموزش در دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: باید آموزش استفاده از کیف های امداد اولیه،کپسول های آتش نشانی در تمام دستگاه های اجرایی البرز اجباری شود.
2098/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.