سید مصطفی آذر کیش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: در این برنامه توجه ویژه ای به فعالیت هنر ستان ها شده زیرا این مراکز می‌توانند نقش موثری در تحقق توسعه اقتصادی ، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی داشته باشند.
وی با بیان اینکه نقش هنرستان‌ها در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کلان نظام، کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید داخلی اثر گذار است، اظهار کرد: شاخه های تحصیلی زیرمجموعه رشته کاردانش هم در تولید و خدمات نقش محوری دارند.
آذرکیش خاطر نشان کرد: براین اساس توسعه کمی و کیفی رشته های مختلف فنی و حرفه ای و کاردانش در افزایش کیفی تولیدات ایرانی اثر گذار است.
وی یاد آور شد: یکی از اولویت‌های جدی وزارت آموزش و پرورش استقرار مطلوب و بهینه همراه با شور و نشاط پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده است.
این مسئول تصریح کرد: امسال اولین سالی است که نظام 3-3-6 استقرار و هنرستان‌ها از 2 به 3 سال تبدیل می‌شوند.
آذرکیش اضافه کرد: با افزایش یک سال به دوره آموزش ، نیازها در بخش تجهیزات، نیروی انسانی و فضای آموزشی هنرستان ها بیشتر می شود.
وی گفت: در استان ها ، برنامه ریزی‌های لازم به صورت جدی برای تامین این نیازها شروع شده و به همین منظور برنامه جامع نظام فنی و حرفه‌ای و کاردانش منطبق بر برنامه ششم توسعه پیشنهاد و پیش نویس آن آماده شد.
آذر کیش بیان داشت: نیازها برای استقرار پایه دوازدهم احصاء شده و بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز در استخدام جدید آموزش و پرورش لحاظ می‌شود.
وی در ادامه به روش های تامین نیروی انسانی مورد نیاز پرداخت و افزود: بخشی در قالب نیروی شاغل کنونی هنرستان‌ها و بخشی نیز از طریق مشارکت و برون سپاری شاخه کاردانش به موسسات تولیدی و خدماتی ، مراکز آموزشی فنی و حرفه ای وزارت کار ، وزارت جهاد کشاورزی و آموزشگاه‌های آزاد مهارتی در کشور قابل تامین است .
وی از آموزش و توانمندسازی مدیران هنرستان‌ها به عنوان یکی از برنامه های مهم و پیگیر در وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی کشور به عزم و اراده ملی نیاز دارد زیرا با گسترش آموزش مهارت ها زمینه برای حمایت عملی از تولید داخلی و افزایش نرخ اشتغال در کشور فراهم می شود.
2819/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.