به گزارش ایرنا، شمس الله خلج روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شهرهای صنعتی اشتهارد در خارج از این شعاع قرار دارد، اما با مطرح کردن موضوع هوایی، عنوان شده که این شرکت خارج از شعاع 120 کیلومتری قرار نمی گیرد.
وی اضافه کرد: تعدادی از صنایع شهرک بزرگ صنعتی اشتهارد به دلیل اینکه مشمول ماده 132 قانون مالیات ها نمی شوند از این شهرک خارج و به استان های دیگر می روند.
خلج گفت: با رفع مشکل شعاع 120 کیلومتری شهرک های صنعتی اشتهارد، موانع معافیت مالیاتی و گمرک شهرک برطرف و به این طریق می توانیم بیش از 5 هزار نفر به اشتغالزایی این شهرک ها بیفزاییم .
وی ادامه داد: با رفع این مشکل شهرک های صنعتی اشتهارد حیات تازه ای می یابند و با راه اندازی
واحدهای تولیدی می توان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی نامگذاری شده، رونق دوباره ای به تولید داخلی بخشید.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک های صنعتی اشتهارد با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی 2 سال گذشته در دولت تدبیر و امید در این شهرک خاطر نشان کرد: در این مدت توانسته ایم مشکل بوی تصفیه خانه اشتهارد را پس از 15 سال برطرف کنیم ضمن آنکه امسال بیش از3 میلیارد تومان برای رفع این معضل اختصاص یافته تا تصفیه خانه به روز و بازیافت آب را داشته باشیم.
خلج گفت: تکمیل سایت امداد هوایی شهرک های صنعتی با هدف انتقال آسیب دیدگان احتمالی، متوقف کردن خلع ید از واحدهایی که طی 6 ماه نتوانسته اند راه اندازی شوند و دادن فرصت دوباره به این واحدها از دیگر اقداماتی است که به همت دولت تدبیر و امید در شهرک های صنعتی اشتهارد صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از دو سوم عملیات احداث پایانه گمرک شهرک صنعتی اشتهارد انجام شده، افزود: با راه اندازی این گمرک می توان علاوه بر خدمات رسانی بیشتر به تولید کنندگان و صنعتگران، صادرات کالاها را نیز از طریق این گمرک در مدت زمان کمتر و با سهولت بیشتر صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک های صنعتی اشتهارد با بیان اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت واقعی شان کار می کنند، افزود: بهره برداری از یک حلقه چاه برای تامین آب صنا یع، راه اندازی فیبر نوری، برق رسانی به بیش از 15بلوک صنعتی جدید و راه اندازی پایگاه اورژانس از دیگر اقداماتی است که طی 2 سال گذشته در شرکت شهرک های صنعتی اشتهارد انجام یا در حال انجام است.
خلج با اشاره به اینکه در سال گذشته طرح توسعه 5 فاز در این شهرک در قالب 50 هکتار اجرایی شده ادامه داد: در همین مدت 3 شرکت خارجی در این شهرک فعالیت خود را آغاز که 800 نفر به طور مستقیم در این شرکت ها مشغول هستند.
وی در ادامه به موضوع تامین آب فضای سبزشهرک صنعتی اشتهارد اشاره و گفت: در صورت ورود انتقال پساب کرج به شهرک و با بازچرخانی پساب کرج، مشکل تامین آب مورد نیاز برای فضای سبز این شهرک برطرف می شود.
اکنون حدود 2 هزار واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرک های صنعتی اشتهارد وجود دارد.
شهرستان اشتهارد در 70 کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.