حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری و ضرورت جلوگیری بیکاری به‌عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی، افزود: دستگاه های فرهنگی می توانند در همکاری با دستگاه های اجرایی نقش مهم و اثرگذاری را در رونق تولید داخل و نهادینه کردن فرهنگ بهرگیری از کالاهای ایرانی ایفا کنند.
وی اضافه کرد: به ‌عنوان نمونه دستگاه ها و نهاد های فرهنگی دینی می توانند با بهره گیری از توانمندی های خود فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را در کشور نهادینه کرده و از بیکاری آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان که یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات امروز جامعه ماست جلوگیری کنند.
وی گفت:کالاهای ایرانی در بسیاری از جهات کیفیت بیشتری نسبت کالاهای خارجی دارند به همین منظور باید تلاش کنیم تا با معرفی و کیفیت تولید آنها جامعه را به سمت بهرگیری از تولید داخل رهنمون کنیم.
مسعودی خاطر نشان کرد: امروز تکیه به دولت های خارجی چیزی به جز وابستگی اقتصادی برای کشور اسلامی ما به بار نمی آورد به همین منظور باید مردم را به بهرگیری از تولیدات داخلی و ایجاد رویحه استقلال و عدم وابستگی سوق داد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، اذعان کرد: تبلیغات اسلامی این استان با بهرگیری از پتاسیل 100 روحانی مستقر،مبلغین و مبلغات و همچنین موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی و برگزاری دوره های اموزشی تلاش می‌کند تا نقش خود را در جامه عمل پوشاندن به شعار سال معظم له ایفا کند.
وی خاطر نشان کرد:در زمان پهلوی به دلیل اینکه ما وابستگی شدیدی به دولت های غربی و به‌ویژه امریکا داشتیم نمی توانستیم در بسیاری از جهات مستقل عمل کنیم لکن با خود کفایی و عمل به منویات معظم له می تواند به رشد و تعالی در همه زمینه ها رسید.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.