امید بزرگ حداد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به لزوم ارتقا دانش محیط بانان، افزود: با تاکیدات مستمر رییس سازمان محیط زیست مبتنی بر اینکه سلاح واقعی محیط بانان باید دانش و توانمندی های آنها در مدیریت مناطق خدمتی باشد فاز جدید دوره های آموزش محیط بانان را آغاز کردیم.
وی اظهار داشت: در اولین دوره از سوی سازمان حفاظت محیط زیست 100 محیط بان از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال بختیاری، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد برای شرکت در این دوره دعوت شده اند که 15 روز مهمان ما خواهند بود.
رئیس دانشکده محیط زیست بیان داشت: در این دوره تلاش شد با بررسی دوره های آموزشی گذشته دست به نوعی بازنگری در سرفصل ها و مفاد آموزشی زده شود و تمرکز بیشتری بر آموزش مفاهیم پایه داشتیم و بالغ بر 30 استاد مجرب و متخصص که در حوزه آموزش های محیط بانی دارای تجربه ویژه بودند به عنوان مدرس حضور دارند.
بزرگ حداد گفت: آشنایی با پستانداران، پرندگان و خزندگان و روش های شناسایی و نمونه برداری، آلودگی محیط زیست، فنون حفاظت و مدیریت حیات وحش، بیماریهای حیات وحش، آشنایی با ماهیان و آبزیان، پارکداری و حفاظت مناطق، نقشه خوانی، جهت یابی و کار با GPS از مهمترین مبانی هستند که در این دوره به محیط بانان آموزش داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه محیط بانان ضابط قضایی هستند و حق حمل اسلحه دارند، افزود: متاسفانه در سال های گذشته همواره این امر موجب بروز مشکلاتی شده، نیروی انتظامی با درک حساسیت این موضوع همکاری بسیار مطلوبی با ما داشت و با برگزاری چند نشست مقرر شد که بحث های تخصصی قوانین و مقررات انتظامی، بازرسی نفر اماکن خودرو، دستگیری بازداشت وبازجویی، بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و بازجویی، اسلحه شناسی،اصول گشت زنی و به کارگیری تجهیزات حفاظتی که نیازمند تبحر و تسلط است توسط نیروهای شریف و غیور این نهاد تدریس شود که خوشبختانه این امر محقق شد.
رئیس دانشکده محیط زیست در ادامه بیان داشت: مقوله هایی چون آموزش دفاع شخصی، جلب مشارکت های مردمی، کنترل خشم، آموزش بی سیم، اطفاءحریق، عکاسی طبیعت و امداد و نجات هم در این دوره آموزشی به صورت عملی به محیط بانان آموزش داده خواهد شد که بتوانند به صورت کاربردی در هنگام انجام وظایف از آن بهره بگیرند.
در این دوره آموزشی، حضور در میدان تیر، زندگی در شرایط سخت، عملیات صحرایی، دوربین کشی و دوربین های تله ای و همچنین آزمون پایان دوره برگزار خواهد شد که نتایج آن در کارنامه عملکردی محیط بانان ثبت می شود.
دانشکده محیط زیست که از سال 1351 در کرج مستقر است، علاوه بر تربیت دانشجو در رشته های تخصصی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ملی و بین المللی محیط زیست می کند.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.