منصور رحمانیان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی کم و بیش پایدار در منطقه البرز مرکزی است که پیامد آن آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات ورزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.
وی اضافه کرد: هوای استان البرز در روز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری، بعضی ساعات رشد ابر، وزش باد و غبار محلی و در روز دوشنبه کمی تا نیمه ابری، باد، گرد و خاک، گاهی رشد ابر و احتمال بارش های خفیف خواهد بود.
رحمانیان کیفیت هوای امروز و فردای استان البرز را ناسالم برای گروه های حساس پیش بینی کرد و گفت: این وضعیت تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش هوای استان در ساعت 12 امروز شنبه وضعیت کیفی هوای شهرستان های کرج و ساوجبلاغ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس رسید.
فردین حکیمی افزود: بر همین اساس شاخص کیفی هوا در این شهرستان ها به ترتیب در ساوجبلاغ 120و کرج 100 است.
وی توصیه کرد: با توجه به تشدید هوای آلوده افراد دارای بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.