زهرا پناهی روا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: مسئولیت برگزاری این انتخابات را سازمان دانش آموزی که تحت پوشش معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ها می باشد بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: تا کنون این انتخابات بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل ارسالی و با حضور ناظرینی از دبیرخانه و ستاد مرکزی در تعداد زیادی از استان ها برگزار شده است.
وی تصریح کرد: سهمیه نمایندگان هر استان در مجلس دانش آموزی بر اساس جمعیت دانش آموزی آن استان و از میان اعضای شورای دانش‌آموزی منتخب استان به نسبت مساوی دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و دوم بر اساس بالاترین آراء ماخوذه، تعیین می‌شود.
وی اضافه کرد: انتخابات مجلس دانش آموزی با رعایت قوانین و ضوابط در فرآیندی که شامل کاندیداتوری، تبلیغات و تشریفاتِ معمول انتخابات همانند صدور تعرفه ، پلمب کردن صندوق ها و سایر موارد سلامت انتخابات در حال برگزاری است.
رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور ادامه داد: شیوه‌نامه و دستورالعمل برگزاری این انتخابات به وسیله دبیرخانه تنظیم شده و به تایید و امضای وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی رسیده است که این مهم بیانگر اهمیت ،نقش و جایگاه مجلس دانش آموزی در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش است.
پناهی روا خاطرنشان کرد: مجلس دانش آموزی نهادی صنفی – مشورتی در حوزه مسائل دانش‌آموزی است که نمایندگان آن طی فرآیند انتخاباتی آزاد و سالم از سطوح مختلفِ شوراهای دانش آموزی از مدرسه تا استانی برگزیده می شوند.
وی یادآورشد: در هر دوره 150 نماینده دختر و پسر به نسبت مساوی ازمیان دانش آموزان تمامی استان‌ها برگزیده می شود.
وی تاکید کرد: اعضای هیات رئیسه این مجلس ، مشاوران دانش آموزی وزیر خواهند بود.
2819 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.