به گزارش ایرنا، دکتر سعید جوانشیرروز شنبه در نشست با خبرنگاران در کرج افزود: اکنون با کسری بودجه مواجه هستیم زیرا 95درصد بودجه را دولت تامین می کند و 5 درصد هم سرانه ها است .
وی ادامه داد: اکنون حدود 600 هزار نفر بیمه شده در استان البرز داریم که بیش از 350 هزار نفرآنان بیمه همگانی هستند که پس از طرح تحول سلامت زیر پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.
جوانشیر گفت: در اجرای طرح تحول سلامت ، بیمارستان ها ی استان البرز مجهز شد و روند خدمات گسترش یافته است .
مدیرکل بیمه سلامت البرز اظهار داشت : از سوی دیگر توسعه امکانات ، هزینه های بیمه سلامت را افزایش می دهد که پس از طرح تحول بیمه همگانی هزینه ها حدود 5 برابر در استان البرز شده است.
وی بیان داشت: تعهدات بیمه تا سقف اعتبارات موجود است بایستی هزینه ها را مدیریت کنیم .
وی درعین حال بیان داشت: کارهای خوبی امسال برای مدیریت هزینه ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر بیمه ها انجام شد.
این مسئول گفت: به رغم محدودیت درآمدی در ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان بیمه سلامت در استان البرز نشده است وتلاش می کنیم برای سال آینده جبران عقب ماندگی مالی با کنترل هزینه داشته باشیم .
وی بیان داشت : امسال بخشی از خدمات را به 8 دفاتر پیشخوان دولت واگذار کردیم.
وی گفت: اکنون بدهی 10 میلیارد و 400 میلیون تومانی مربوط به سال 95 به مراکز درمانی و داروخانه های البرز داریم.
جوانشیر تعداد بیمه شدگان روستایی در استان البرز را 100 هزار نفر اعلام کرد.
در اجرای طرح تحول سلامت بخش عمده هزینه های درمانی بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی توسط دولت پرداخت می شود که این امر بار مالی بیمه سلامت را دوچندان کرده است لیکن رضایتمندی مردم را درپی داشته است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.