در تشریح این خبر، حجت‌الاسلام محمد صالحی در نشست خبری با موضوع اعلام ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در ایام نوروز بیشترین سفرها در کشور انجام می‌شود که این طرح سبب آرامش بیشتر مسافرین در استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، افزود: ما امیدواریم که مسافرینی که وارد استان البرز می‌شوند برای استراحت و آرامش بتوانند از بقاع متبرکه به عنوان یک فضای امن استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف استان البرز با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در تعطیلات عید پاسخگویی به شبهات و سوالات و مسائل شرعی و دینی و اعتقادی مردم است، عنوان کرد: تعداد بقاع مجری 55 بقعه است که در چهار سطح در استان البرز خدمات ارائه می‌دهند و 4 بقعه امامزاده حیدر، امامزاده طاهر، امامزاده حسن و امامزاده محمد که در مسیر و در نقطه اصلی شهر هستند دارای امکانات بیشتری است.

صالحی با بیان اینکه 39 مبلغ از قم و 11 مبلغ بومی در ایام نوروز در خدمت مردم هستند، بیان کرد: ‌25 خیمه معرفت در استان وجود دارد که در این خیمه‌ها غرفه مشاوره، غرفه کودک و نوجوان، غرفه مسایل شرعی، غرفه محصولات فرهنگی و غرفه عفاف و حجاب در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره با اینکه ‌185 نفر عوامل اوقاف در خدمت مردم در ایام نوروز هستند، گفت: مراسم سال تحویل در بقاع متبرکه امامزاده طاهر و امامزاده حسن به صورت ویژه برگزار می‌شود، بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته قابل تقدیر است و اداره اوقاف در ارتباط با آزمون سراسری حفظ با همکاری اداره کل ارشاد 100 محفل برگزار کرده که نسبت به استان بزرگی مانند البرز کم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: در سال جاری 124 چشمه سرویس بهداشتی احداث کردیم که بالغ بر 382 میلیون تومان هزینه شده است.

صالحی با اشاره به اینکه 7 میلیارد تومان در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است، تصریح کرد: در بحث تملک دارایی مساجد 3/5 میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از اول سال تا کنون 14 وقف در استان البرز انجام شده و نسبت به سال گذشته کمتر بوده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری 210 مبلغ به استان دعوت شده و 2 میلیارد تومان اجرای نیت وقف در یکسال اخیر داشته‌ایم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 878723
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.