به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز در این آیین گفت: ایران با داشتن 1.1 درصد از مساحت خشکی های جهان و یک درصد جمعیت جهان آب کافی در اختیار ندارد.
غلامرضا رضایی فر با اشاره به اینکه بارش های جوی سالانه ایران حدود 250 میلی متر یعنی کمتر از یک سوم میانگین جهانی است، ضرورت دارد خانواده ها در استفاده بهینه از آب توجه خاصی داشته باشند.
وی اظهار کرد: راههای صرفه جویی آب بسیار ساده اما بسیار موثر است که با رعایت آن در منازل، مدارس و محیط زندگی می توان از هدر رفت آن جلوگیری کرد و در حفظ آب شرب که برای ادامه حیات انسان حیاتی و ارزشمند می باشد انجام وظیفه کرد.
وی با بیان اینکه آب در زندگی انسان اهمیت بالایی دارد، خاطر نشان کرد: چهارمین جشنواره و نمایشگاه نقاشی آب زندگی در سطح مدارس استان البرز برگزار شد.
وی در ادامه از استقبال بی نظیر و هنرمندانه دانش آموزان البرزی در این جشنواره و مسابقه کشور قدر درانی کرد و یاد آور شد: دانش آموزان در این جشنواره دغدغه ها و توان هنری خود را بکار بستند و خالق آثار قابل تاملی شدند که هر کدام حاوی پیام های آموزشی -هشداری برای مردم به ویژه ساکنان استان البرز که 3.2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بود.
وی اضافه کرد: به دبیرخانه این جشنواره مهم 5 هزار و 500 اثر ارسال شد، که 24 اثر برگزیده برتر شدند و و 10 اثر نیز به عنوان آثار قابل تقدیر انتخاب شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: 5 هزار دانش آموز این استان در مسابقه نقاشی ' آب زندگی' با شعار صرفه جویی در راستای گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب در بین شهروندان شرکت کردند.
مسعود مهران نیا افزود: این مسابقه فرهنگی - آموزشی با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان به زبان هنر در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم این استان اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقه دانش آموزان 6 تا 16سال شرکت کردند، خاطر نشان کرد: پس از فراخوان این مسابقه مهم دانش آموزان فرصت داشتند تا آثار خلاقانه هنری خود را تا 15 آذر ماه 96 با موضوع ' آب زندگی ' با الگو برداری از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی به تصویر بکشند.
وی بیان کرد: داوران پس از ارزیابی آثار منتخب از نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش ، اقدام به انتخاب آثار برتر استانی کردند.
وی تصریح کرد: در این مسابقه 34 اثر برگزیده استانی در دو بخش کودکان و نوجوان شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: این مسابقه با همکاری معاونت پرورشی و شرکت آب و فاظلاب استان البرز در مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول برگزار شد.
مهران نیا در ادامه به نشست های مستمر فرهنگی - آموزشی با موضوع خشکسالی ، کمبود و صرفه جویی در آب در مدارس البرز پرداخت و اظهار کرد: به منظور آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با فرهنگ استفاده مناسب از منابع انرژی به ویژه آب که از آن به عنوان مایه حیات نام برده می شود از کارشناسان فعال در حوزه آب در طول سال تحصیلی 97-96 دعوت به عمل می آید.
وی تاکید کرد: معلمان و والدین در آموزش فرهنگ استفاده درست از منابع انرژی به خصوص آب در کلاس درس و خانه نقش موثر و تاثیر گذاری دارند که باید به آن نگاه آموزشی - ترویجی عمیق تری داشت.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با بیش از 200 اثر منتخب دانش آموزان نواحی و مقاطع مختلف آموزش و پرورش به نمایش گذاشته شد.
استان البرز حدود 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.