حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، افزود: هفته منابع طبیعی که از روز پانزدهم اسفند ماه هر سال در آستانه بهار طبیعت آغاز می شود با برپایی مراسم روز درختکاری در سراسر میهن اسلامی مان، جلوه و فروغ ماندگاری می یابد.
وی با اشاره به کاشت نهال در بقاع متبرکه و امامزادگان گفت: این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ درختکاری و توجه بیشتر به توسعه فضای سبز در بقاع متبرکه انجام می شود.
این مسئول با بیان اینکه بقاع متبرکه با پتانسیل های معنوی خود می توانند تاثیرات ذهنی ویژه ای را ایجاد کنند، افزود: در حال حاضر بقاع متبرکه بسیاری در استان البرز قرار گرفته که گنجینه های ارزشمند میراث تاریخی، مذهبی تمدن دیرینه به شمار و سیما و منظر کلی آنها در ذهن های بسیاری از مردمان ماندگار است.
صالحی تصریح کرد: ساماندهی منظرامامزاده ها با حفظ سیمای تاریخی آنها به خصوص در بحث توسعه فضای سبز در تبدیل این اماکن به قطب گردشگری مذهبی نقش بسزایی دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه امامزادگان هم به لحاظ موقعیت اقلیمی وجغرافیایی مورد توجه مردم قرار دارند، بیان کرد: همه ساله در روز طبیعت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص که از ظرفیت‌های لازم فرهنگی، خدماتی و تفریحی وبوستان برخوردارند، میزبان مسافران نوروزی هستند از این رو شایسته است تا فضای مناسب برای زائران و شهروندان تعبیه شود.
وی یادآور شد: به منظور تأمین آرامش وآسایش مردم در استفاده از فضای معنوی و تفریحی بقاع متبرکه و خدمت رسانی بهتر به زائران اقدامات لازم صورت گرفته و آستان مقدس امامزادگان استان البرز از ظرفیت مناسب تفرجگاهی و گردشگری در تمام طول سال برخوردار هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی خاطر نشان کرد: ایجاد فضای سبز در اطراف امامزاده ها باعث ایجاد جاذبه برای هموطنان و استقرار آنها در یک محیط امن و با آرامش خواهد بود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.