به گزارش ایرنا، مدیران این شرکت اسپانیایی روز پنجشنبه با حضور در کرج در خصوص نحوه همکاری ها در زمینه بازیافت پسماند به گفت وگو نشستند.
به گفته مسئولان این شرکت ، برای بازیافت زباله ها از مجهزترین امکانات روز در کرج استفاده خواهد شد.
توجه به مسائل زیست محیطی ، افزایش ارزش افزوده ، ارائه آموزش به کارکنان بخش خدمات شهرداری کرج از موارد توافق این شرکت است .
شرکت ایگرین که سال هاست در زمینه بازیافت پسماندِ بسیاری از کشورها فعالیت می کند، در گزارش فعالیت های خود از وعده بازیافت 75 درصد زباله های کشور با تکنولوژی موجود خبر می دهد و می گوید: همه کشورهای اروپایی باید تا سال 2020 میزان 50 درصد از زباله های خود را بازیافت کنند. این در حالی است که شرکت مذکور قادر است هم اکنون میزان بازیافت در ایران را به 75 درصد برساند.
مخترع سیستم بازیافت ایگرین، اعلام کرده است: از طریق انعقاد قرارداد با یک مرکز دانشگاهی در ایران، کارکنان کارخانه بازیافت این شرکت در ایران را آموزش خواهیم داد و پس از آن افراد قادر خواهند بود بر اساس آشنایی با این شیوه، در هر کشوری که دارای نمایندگی ایگرین می باشد، فعالیت کنند.
به گفته وی، محل بازیافت شرکت به هیچ وجه دارای آلودگی زیستی یا موجب ایجاد و انتشار بوهای آزاردهنده نیست و تمامی تبعات ناشی از زباله همچون شیرابه و گاز تولیدی آن، در این کارخانه مورد بهره برداری قرار می گیرد. به طور مثال، از گاز تولید شده توسط زباله ها برای تولید برق و انرژی مجموعه استفاده می شود و با توجه به اینکه اغلب مواقع برق و انرژی تولیدی اضافه بر میزان نیاز مجموعه است و مازاد آن برای استفاده شهری به فروش می رسد.
روزانه بیش از 800 تن زباله در کلانشهر کرج تولید می شود.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.