به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد یارمحمدی روز پنجشنبه در پانزدهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز که در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان البرز برگزار شد، افزود: در سیاست‌های برنامه 20 ساله نظام جمهوری اسلامی، نهادینه و فرهنگ سازی دفاع مقدس در اندیشه و باور مردم و مسئولان کشور دیده شده است.
وی اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس به قدری غنی است که توان بازآفرینی در نهادینه و فرهنگ سازی در بین جوانان، دانشجویان و مردم را دارد.
وی گفت: میل به جهاد یک ثروت عظیم فرهنگی است که در کل دنیا قوی ترین این میل در کشور ما وجود دارد به طوریکه ایستادگی در مقابل ظلم یک ثروت عظیم فرهنگی است که بازدارندگی ایجاد می کند.
یارمحمدی با بیان اینکه ما اکنون ساز و برگ خوبی داریم ، اظهار داشت: در 8 سال جنگ تحمیلی میل به جهاد در بدنه نیروهای مسلح و مردم ایجاد شد و از ابزار موجود در کشور استفاده شد.
وی با تاکید بر اینکه اگر میل به جهاد نباشد کسی شاسی موشک نمی کشد، افزود: این ثروت عظیم فرهنگی باید شناسایی و معرفی شود و اگر در دفاع مقدس مقابل دشمنان نمی ایستادیم ، پس از آن نمی توانستیم نفس بکشیم.
مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار کشور با اشاره به اینکه بخشی بزرگی از این نهادینه سازی بایستی از پیش دبستانی آغاز و تا مرحله عالی ادامه یابد، بیان داشت: باید سازو کار برای آن تعریف شود و به رغم مخالفت ها برای آن تلاش شود.
وی افزود: هدف از گفتمان سازی این است که خسارت بد و زیان نبینیم زیرا بالاترین خسارت شخم زدن کشور نیست بلکه این است که هر چه داریم پاک شود و چیز جدیدی جایگزین شد که نشان می دهد بالاترین خسارات خسارت معنوی است نه مادی.
یارمحمدی تصریح کرد: اگر می خواهیم خسارت اصلی را نبنیم نیاز است که یک عزم ملی به وجود آید ضمن اینکه یک عادل بالا سر کشور باشد.
وی گفت: با این مفاهیم از یک هولوکاست واقعی جلوگیری می کنیم، هولوکاستی که در کشور ما می تواندفاجعه ای را داشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه بعضی از واقعیت ها را راحت منعکس می کنیم ولی بعضی ها با انگ آن را رد کرده و به تمسخر می گیرند، افزود: ما سند قطعی داریم ولی در کتب درسی از ابتدا تا انتهای تحصیل چیزی در آن دیده نمی شود که این یک هولوکاست واقعی است.
وی اضافه کرد: اگر در حوزه فکر و اندیشه مردم اتفاقی بیفتد و در باور مردم نهادینه شود و به گفتار تبدیل شود قابل تامل است.
مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: در 20 ترم تحصیلی نهادینه سازی دفاع مقدس به آن رسیده ایم و در حوزه دفاع مقدس بایستی ضمن تلاش برای نهاینه سازی، خط مشی و راهبردهای بزرگان را مد نظر قرار دهیم.
وی به کلاس های درس آشنایی با دفاع مقدس از ابتدای تشکیل آن تا کنون اشاره کرد و افزود: از سال 87 تا آذر سال 94 تعداد 29 کارگاه تربیت مدرس برای بیش از 3 هزار داوطلب تدریس برگزار شد.
یار محمدی اضافه کرد: همچنین بیش از 4 میلیون طلبه، دانشجوو کارمند دولت از مهر 87 تا بهمن 96 این درس را گذارنیده اند ضن اینکه در هر سال دو نیمسال تحصیلی بیش از 300 هزار نفردر این کلاس ها شرکت کرده که در هر نوبت تحصیلی بیش از 4 هزار کلاس در سراسر کشور برگزار می شود.
وی خطاب به اساتید این درس گفت: شما موفق شدید حجابی را از روی ذهن، فهم و درک دانشجویان بردارید و این حجاب اگر درست برداشته شود نورانی است و اگر این حجاب ظلمانی شود آثار و تبعات خاص خود را دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.