به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان البرز حجت الاسلام والمسلمین فخر الدین صابری دردومین همایش حرفه ای واحد های تفریحی، پذیرایی وسفره خانه های سنتی استان البرز گفت:انجمن ها زبان گویای فعالان عرصه گردشگری هستند.
وی ادامه داد:صنعت گردشگری در کشور یکی از مهمترین بخش هایی است که مورد توجه نظام و مسئولان برنامه‌ریزی کشور است ما در صنعت گردشگری معتقد هستیم که هم به رفاه گردشگران توجه خواهد شد و فرصت های شغلی با هزینه های کمتر در مقایسه با دیگر موارد تامین خواهد شد، بر همین اساس وظیفه و رسالت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این است که به چند موضوع توجه داشته باشد، مدیریت،نظارت،حمایت وچهارم آموزش است.
وی خاطر نشان کرد: تمام برنامه ریزی های سازمان بر این چهار اصل استوار است.
این مسئول افزود:معتقدیم که ادارات کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بایستی پناهگاه و خانه ای امن برای دست‌اندرکاران صنعت گردشگری باشند در نتیجه چتر حمایتی گسترده و برای حل موانع و مشکلات پیش رو ما وظیفه داریم در کنار فعالان حوزه گردشگری باشیم.
وی بیان داشت: موضوع مشکلات مالیاتی واحدهای بین راهی تفریحی و سفره خانه های سنتی طی نشستی که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور مالیاتی خواهیم داشت بررسی و حل و فصل می‌کنیم.
وی در ادامه گفت :انتظار ما این است که همه دستگاه ها از جمله محیط زیست ,منابع طبیعی, تعزیرات حکومتی ,بهداشت و درمان, میراث فرهنگی, جهاد کشاورزی, امور آب و همه دستگاه‌هایی که ما به نوعی با آنها سروکار داریم بایستی همراه باشند و در مسیر رشد صنعت گردشگری کمک حال بخش خصوصی باشند نه مانع ما باید به گونه‌ای با مردم برخورد کنیم تا آنها ما را خیر خواه خود بدانند.
وی گفت: یکی از فصل هایی که جامعه گردشگری بیشتر با مردم روبه‌رو می‌شود فصل نوروز است جامعه گردشگری بایستی با شور و نشاط و برخورد خوب موجبات فراهم شدن اوقات خوب و خوش و به یاد ماندنی را برای گردشگران فراهم سازد با مردم مدارا کنید و در صورت امکان به مشتری تخفیف دهید و در این ایام موقعیت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی را در بالاترین حد ممکن نگهدارید.
احمد ترکاشوند معاون گردشگری استان البرزبا اشاره به اینکه گردشگری یک تافته جدا بافته است،گفت: ما می‌خواهیم فرشمان را جدا ببافیم گردشگری در تمامی حوزه ها می تواند گره گشا باشد.
وی افزود: تنها حوزه ای که می‌تواند حقوق جامعه واحدهای بین راهی تفریحی و سفره خانه های سنتی را مطالبه کند تشکل حرفه ای است.
وی بیان داشت:سندیکاها و اتحادیه ها در تمامی مجامع بین المللی و کشورهای پیشرفته در بالاترین نقطه اهمیت حکومت ها قرار دارد.
ترکاشوند افزود :سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در تمامی بخش هایی که قانون اجازه بدهد برون‌سپاری خواهد کرد و ورود بخش خصوصی در تمامی حوزه های گردشگری یک اصل مهم است که با تحقق آن می توان به رشد گردشگری و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی کشور رسید.
وی اظهارداشت:سرو قلیان هم اگر به عقلانیت مردم احترام بگذاریم برای قلیان ممنوعیتی نباید تصور کرد سعی ما باید بر این باشد که به جای این رفتار بازدارنده فرهنگ‌سازی کنیم از خطرات بگوییم و بسترهایی را آماده کنیم تا جوانان کمتر به سمت قلیان بروند.
وی گفت: اهداف ما در تطبیق کامل با اهداف انجمن است برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان البرز و در راستای رشد صنعت گردشگری استان نیاز به یک موج رسانه ای داریم اصحاب رسانه ما را یاری کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.