رضا علیپور روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از زمان اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند در این استان بیش ازیک میلیون و 100 کارت به متقاضیان تحویل شده که حدود 61 درصد است.
وی اضافه کرد: طبق آمار جمعیتی این استان 2میلیون و 100 هزارنفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند که نیمی ازآن ها دریافت کردند.
وی اضافه کرد: باتوجه به سیاست های عمومی مبنی بردولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدورکارت های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.
علیپور گفت: کارت های مذکور زمینه تجمیع کارت های موجود را فراهم کرده و این مهم مورد تاکید مسئولان مربوطه از جمله وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات قرارگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان کارت ملی هوشمند می توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس ازنوبت گیری درمدت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند تعیین شده مراجعه کنند.
معاون ثبت احوال استان البرز یادآورشد که سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی فعلی کند.
وی ادامه داد: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
وی تاکید کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود.
علیپورافزود: با پیاده سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.
عیلیپور ازشهروندن خواست چنانچه تاکنون موفق به دریافت کارت ملی هوشمندنکرده اند با مراجعه به سایتwww.ncr.irیا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.
2098/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.