در تشریح این خبر، رحیم بنامولایی در نشست مشترک هیئت تجاری کشور آلمان با فعالان اقتصادی استان البرز که صبح دوشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: این هیئت تجاری و بازرگانی متشکل از مسئولان و کارشناسان چند شرکت که در زمینهٔ های مشاوره بازرگانی، مشاوره حقوقی، سیستم‌های الکترونیکی و اتوماسیون، برش و پردازش فلزات، حمل‌ونقل به استان البرز سفر کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز بابیان اینکه امیدواریم بستر ایجاد روابط اقتصادی بین کشور آلمان و ایران بیش از گذشته فراهم و میسر شود، اظهار کرد: استان البرز به‌واسطه ظرفیت‌های علمی و تخصصی از دانش فنی خوبی برخوردار است لذا با تکیه‌بر این توانمندی‌ها زمینه توسعه صادرات و تجارت بین دو کشور ایران از جمله استان البرز و آلمان فراهم خواهد شد.

بنامولایی به امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار در کشور ایران اشاره کرد و گفت: در سایه امنیت و با تکیه‌بر توانمندی‌های استان البرز در ابعاد مختلف، از سرمایه‌گذاران خارجی متقاضی استقبال خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه ایالت «راینالند» بیشترین میزان صادرات و قوی‌ترین زیرساخت‌های صنعتی در جمهوری فدرال آلمان را به خود اختصاص داده است، افزود: استان البرز از توانمندی‌ بالای صنعتی برخوردار است که این امر روابط تجاری و توسعه صادرات بین استان البرز و ایالت راینلاند آلمان را توسعه می‌دهد.

بنامولایی معرفی توانمندی‌های صادراتی، مزیت‌های تجاری و صنعتی، بررسی موانع و مشکلات در توسعه روابط تجاری و ارائه راهکارهای مناسب را از مهم‌ترین رسالت‌های اتاق البرز برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز به تجارت از دست‌رفته حلال در اروپا اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به رشد صنعت فعال ایران در حوزه غذای حلال درصدد ایجاد بازار فروش محصولات صنعت غذای حلال در آلمان هستیم.

گفتنی است، این هیئت تجاری برای دومین بار و با هدف بررسی راه‌های همکاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی مشترک به استان سفرکرده است.

همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی بین تجار و بازرگانان البرز و ایالت راینلاند - فالتس بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های البرز در اتاق و دیدن از خط تولیدی واحدهای صنعتی در استان ازجمله برنامه‌های این هیئت تجاری محسوب می‌شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 870543
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.