به گزارش ایرنا، رضا شجیع روز یکشنبه در دومین روز از گردهمایی سازمانهای مردن نهاد حوزه فرهنگی ورزش کشور در البرز افزود: دولت ها زمانی در اجرای برنامه های خود موفق می شوند که مردم را مشارکت دهند و جلب مشارکت سمن ها بهترین نوع جلب مشارکت مردم است.
وی اضافه کرد: شهرداری ها در این ساختار فربه، موظف به اجرای سیاست های نهاد متولی ورزش نیستند و از این رو در سطح عملیاتی ورزش، همکاری بین بخشی سازمان یافته، پایدار و منسجمی مشاهده نمی شود.
شجیع گفت: در این وضعیت نقش سمن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود و سمن ها می توانند ورزش را از این گرفتاری و دام مسیر طی شده نجات دهند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود وضع موجود و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی بویژه کم تحرکی، حرکت سمن ها به سمت بازاریابی اجتماعی است.
شجیع گفت: بازاریابی اجتماعی معتقد است که برنامه های آموزشی و فعالیت های نمادین، ترویجی و تبلیغی کافی نیست، و باید به سمت رفع موانع فعالیت بدنی با شناسایی کامل مخاطبان در یک بازه زمانی مشخص نمود.
وی افزود: سمن ها به واسطه ارتباط مستقیم با مردم، می توانند به کمک بازاریابی اجتماعی در بخش سلامت عمومی تداخل جدی و اثربخش داشته باشند و اگر این رویکرد را با جدیت دنبال نکنند، آنها هم در همان مسیر نهادهای دولتی گام برداشته و در نهایت نمی توانند باری از روی دوش بخش دولتی بردارند.
همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و پیوست‌نگاری فرهنگی کشور در این همایش گفت: به پیوست فرهنگی برای حوزه هایی چون سازمان های مردم نهاد، ورزش و بانوان نیاز داریم .
حسن بنیانیان ، افزود: موضوع پیوست نگاری فرهنگی در اسناد توسعه پنجم و ششم کشور مطرح شده است.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم نجات انقلاب از بحران و توطئه های دشمن، ورزش است خاطر نشان کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند خاطرات و اشتباهات قهرمانان را بازنگری و به جوانان ارائه دهند، بدین ترتیب بلوغ فکری برای قهرمانان جوان نیز ایجاد می شود.
بنیانیان با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند از منابع بی شمار در کشور استفاده و با ایده های نو برای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش اقدام کنند،گفت: بیدارسازی نخبگان در بخش ورزش اقدام موثری محسوب می شود که سازمان های مردم نهاد می توانند نسبت به اجرایی شدن آن وارد عمل شوند.
وی بر اهمیت فرهنگ برای نجات انقلاب اسلامی و تداوم این مسیر تاکید و افزود: رسیدن به این مهم، باید توسط مسئولان و ائمه جماعات نیز مورد توجه قرار گیرد، بدون شک یکی از ابزارهای مهم نجات انقلاب از بحران و توطئه های دشمن؛ ورزش است.
وی با اشاره به اینکه اهمیت ورزش باید بیشتراز گذشته معرفی شوند، درادامه بر لزوم تقدیر از قهرمانان ورزشی و فرهنگ ساز از طریق سازمان های مردم نهاد تاکید وادامه داد: برنامه سازی برای فعال کردن ورزش در مدارس، مساجد، کارخانه ها و اداره ها الزامی است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.