به گزارش ایرنا، کاوه مدنی روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه و نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج در گفت وگو با ایرنا، افزود: در موضوع بحران آب در کشور هنوز دعوا می کنیم، بخش کشاورزی می خواهد که این بخش مشکلی نداشته باشد، محیط زیست به دنبال حق آبه تالاب ها است و وزارت نیرو نیز سهم خود را می خواهد، این در حالی است که برای برون رفت از این وضعیت، نباید بخشی به موضوع آب نگاه شود.
وی اضافه کرد: بحران کم آبی در کشور، یک معضل ملی است، بخش، قوم و قبیله نمی شناسد، برای این بحران تخصص ما مهم نیست، حل آن نیازمند این است که خودمان را اصلاح کنیم و به تبع آن کاهش مصرف در تمامی بخش ها اعمال شود.
مدنی گفت: کاهش مصرف آب تنها، فقط در بخش کشاورزی نیست و باید عدالت در کاهش مصرف را در تمامی بخش ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: این تصور در برخی وجود دارد که تصور می کنند، کاهش مصرف در بخش کشاورزی معادل کاهش تولیدت غذا و به خطر افتادن امنیت غذایی است، این باور اشتباه است چرا که صد درصد با آب کمتر می توانیم تولیدات بیشتر و بهتری داشته باشیم.
مدنی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم نیاز است که برنامه ریزی داشته باشیم و بیشتر بر روی دانش خود کار کرده و به جای دعواهای سطحی به ریشه بپردازیم.
وی با بیان اینکه صرف برگزاری همایش نمی تواند مشکلات کشور را حل کند، خاطرنشان کرد: وجود همایش ها در صورتی ضروری است که بتوانیم مشکلات و مسائلی که با آن درگیر هستیم را یادآوری کنیم.
مدنی با بیان اینکه حوزه هایی چون محیط زیست نیازمند حمایت و کمک دانشگاه برای شناسایی مشکلات و دسترسی به اطلاعات و افزایش دانش عمومی است، اظهار داشت: همه مشکلات به ویژه در حوزه محیط زیست، در کوتاه مدت قابل حل نیستند اما باید امیدوار بمانیم و برای ایجاد امید نیاز است که کارهای کوچک انجام بدهیم.
کنفرانس بین المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه در دانشگاه تهران پردیس کشاورزی در کرج هم اکنون به مدت 3 روز با حضور 39 شرکت کننده خارجی از 39 کشور جهان در دانشگاه تهران در حال برگزاری است.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.