دکتر میر ابراهیم صدیق روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در دهه های اخیر گام های بلندی برای بهبود زیر ساخت های کرج برداشته شده لیکن با توجه به گستردگی جغرافیای شهری و مهاجرت های بی رویه ، لازم است که زیر ساخت ها همطراز با نیازهای جمعیتی پیش برود.
وی ادامه داد: براین اساس مدیریت شهری اعم از شورا و شهری بایستی در یک تعامل سازنده به بررسی نیازها ، تامین درآمد پایدار و چاره جویی برای رفع کاستی ها حرکت کنند.
صدیق گفت: شورای پنجم که مطابق با یک سلیقه و طیف فکری بار رای بالای مردم سکان شهر را به دست گرفته ، بایستی به دور از حاشیه ها برای کسب رضایت شهروندان گام بردارد کمااینکه شهرداری هم در استفاده از ظرفیت های علمی و فکری و اقتصادی باید خلاقیت به خرج دهد.
وی با اشاره به اینکه همه کسانیکه در شورا و شهرداری فعالیت می کنند به طور قطع از دلسوزان نظام ، انقلاب و مردم هستند ، بیان داشت: گاهی اختلاف ها سبب دور شدن از هدف گذاری های عمرانی ، فرهنگی و در مجموع برنامه ریزی های خرد و کلان می شود.
این عضو شورای چهارم افزود: امروز کرج بیش از گذشته به کار و تلاش نیاز دارد چرا که برخی مشکلات سبب کاهش درآمد مدیریت شهری شده و از سوی دیگر حجم کارهای بر زمین مانده ، فراوان است.
وی گفت: پروژه های بزرگی مانند خط 2 قطار شهری ، بزرگراه شمالی ، چندین تقاطع غیر همسطح و ده ها مطالبه دیگر در کرج نیازمند تامین اعتبار کلان و تلاش مجدانه همراه با تصمیم خلاقانه دارد.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان البرزبا بیان اینکه مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر کرج افراد دارای سبقه علمی ، دانشگاهی و فرهنگی هستند و این امر مزیتی برای شهر است ، افزود: در این میان باید نقطه حرکت بر روی ریل وحدت و همدلی و تعامل سازنده و بهره گیری از تجارب ارزنده آغاز شود و برخی اختلاف ها که سبب انحراف از مسیر می شود کنار گذاشت.
وی با اشاره به اینکه کلانشهر کرج در کنار کاستی و مشکلات ، ظرفیت های فراوانی برای پشت سر گذاشتن محرومیت ها دارد، اظهار داشت: مجموعه چهره های علمی- دانشگاهی ، معماران و فن آوران و داشته های مالی بخش خصوصی از ثروت های ارزشمند این کلانشهر است که اگر میدان داری شود پای کار خواهند آمد و کرج را متحول خواهند کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه کاهش کرسی های شورای شهر کرج از 21 کرسی به 13 کرسی در همگرایی و همراهی بیشتر برای تصمیم گیری ها تاثیر گذار است ، گفت: گاهی عبور از میانبرها در برخی فعالیت های عمرانی می تواند سرلوحه کار تصمیم سازان در مدیریت شهری باشد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.